maximiliaan schreef:kan goed aan het land liggen hoor...
het is de laatste tijd zulk raar weer, mijn paard krijgt er ook last van, de ene keer omdat erg droog is dan krijgen ze tijdens het grazen ook veel stof binnen en andere keer als het benauwd is en erg vochtig, want dan is het weer te benauwd...
zou er niet gelijk van alles inproppen, de dierenarts geeft vaak ventipulmin maar dit is echt grote onzin zolang er niks ernstigs is, je bestrijdt alleen de gevolgen en niet de oorzaak dus komt het net zo hard weer terug en op een gegeven moment raken ze ook imuun voor dit medicijn als het te vaak wordt gegeven.
als er geen noodzaak aan de man is zou ik geen medicatie geven, hoogstens homeopatish wat goed kan helpen.
Ben ik het helemaal mee eens hoor,dit medicijn is prima als je paard moeite heeft met ademen...maar voor een beetje hoesten...
verslavende rommel en alleen in noodgevallen gebruiken.
Vaak is idd stof het probleem...als het droog en stoffig weer is dan houd het even op,op stal kun je het hooi eventueel even natmaken.Sommigen hebben ook een pollen allergie...misschien dat je met de zoekfunctie wat kunt vinden.