ik heb sinds 1,5 jaar mijn paard
half jaar geleden had mijn paard ineens allemaal harde bultjes op zijn rug, hals en billen
ze trokken overal weg na een week of zo
twee weken daarna kwamen er een paar terug op zijn rug
de bultjes waren niet gevoelig; hij had er geen last van en het waren harde dikke knobbels
deze trokken allemaal weg op 1 na
deze bleef op het beginpunt vd schoft zitten
nieuw zadel gekocht(was toch al nodig) spiksplinternieuw; perfect aangepast op de rug maar bultje bleef
dierenarts erbij; hij zei dat het niks voorstelde en dat ik het het bultje elke dag met arnica zalf moest inmasseren
dat doe ik ondertussen al 3 maanden!
het bultje is wel wat kleiner maar nu zit er sinds ruim 1 maand ook twee van zulke bultjes aan de andere kant van de schoft
het zijn absoluut geen drukplekken want die zijn zacht en gevoelig en trekken weg als je je paard tijdje niet rijd
ik heb mijn paard al verschillende keren paard dagen rust gegeven maar dat heeft geen enkel effect op de bultjes
een stalgenoot zei tegen me dat het wel eens talkbultjes konden zijn
dus nu doe ik elke keer na het rijden of longeren de rug afsponzen waar het zweet en elke dag inmasseren met arnicazalf maar debultjes blijven
dus nu ook al gelpad gekocht en echt schapenbontje maar zoals verwacht helpen die ook niet want het zadel ligt gewoon perfect op de rug
mijn paard heeft er geen last van en toch wil ik tips van andere bokkers
hebben jullie ook ervaring met bovenstaande ? en wat heb je gedaan om het op te lossen?
ik hoop op veel nuttige en bruikbare tips