Veulen komt slecht door veulenhaar!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hap

Veulen komt slecht door veulenhaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 07:17

Even een vraagje mijn veulen nu van bijna 3 mnd komt slecht door zijn veulenhaar. Hij oogt verder wel gezond misschien iets aan de magere kant voel nl. door zijn veulenvacht wel sterk zijn ribben. Probeer hem nu veulenbrok bij te geven maar hij eet slecht hiervan eet wel wat mee van de moeder gewone brok en bietenpulp. Verder veel weidegang zo ongeveer meer dan de halve dag en voldoende hooi. Wat is normaal om de vacht te verliezen? Heb hem ookal een vitaminespuit gedaan weet het nu verder ook niet meer.

Frenka

Re: Veulen komt slecht door veulenhaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 07:25

Sommige veulens komen nu eenmaal beter door de haren heen als andere. Dat is vrij normaal.
Scheren kan ook altijd nog.

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:13

Bij die van mij duurde het eigenlijk ook wel een hele tijd. Heeft wel een aantal maanden geduurd.
Die begon trouwens met een week al van alles goed te eten Clown

hap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 08:00

Bedankt nu ben ik weer een beetje gerustgesteld het is mijn eerste veulen vandaar en ben er erg gek mee. Omdat er mensen zeiden dat hij slecht door het veulenhaar kwam maakte ik mij ongerust, wist dan ook niet wat normaal is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 08:31

de merrie hefet wel genoeg melk en het veulen drinkt ook goed?
denk dat het misschien wel mee valt, je hebt wel al een keer goed ontwormd en de moeder ook?

hap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 05:59

Het veulen drinkt wel bij de moeder en word op tijd ontwormt. Ben nu begonnen met extra handje vol veulenbrok maar dat eet hij nog slecht verder eet hij wel veel gras,hooi,etc. Of het veulen voldoende melk krijgt dat vind ik moeilijk om te zeggen dat kan ik niet bekijken, ik hoop dat ik een beetje overbezorgd ben. Bloos

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 06:46

Ik ken een veulen van 3 maanden die ook nog in zijn veulenhaar zit. Op zijn hoofd wordt het nu minder.

Komt vanzelf goed!!