Foto´s van de OP van Beer *niet eng* !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 20:52

Jeetje, wat erg....
Ik heb nooit een 'gewone' paardenmaag gezien, maar ik snap ook dat dit totaal buiten proportie is Scheve mond
Nogmaals erg veel sterkte Caroline!

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:01

Als ik dat zo zie heeft het maar een haar gescheeld of zijn maag was opengebarsten. Wat een geluk dat dat hem bespaard gebleven is. Jouw Beer deed zijn naam eer aan want hij moet wel beresterk zijn geweest om gewoon door te kunnen gaan met dit in zijn buik.
Ik heb ook wel eens een gezonde paardenmaag gezien maar dit lijkt er niet eens meer op.

Gaby
Berichten: 3396
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:22

Wat een enorme maag ! Mijn eerste gedachte was dat het erg knap is van Beer dat hij daar mee rond heeft gelopen.
Die maag lijkt nog het meeste op een grote bal. Ik weet niet hoe een normale paardenmaag eruit ziet, maar die moet vrij klein zijn en dat is deze niet.
Veel sterkte de komende tijd Verdrietig ...

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:29

Het ziet er idd, heel erg uit.
Hij heeft het toch wel gehaald? (je onderschrift)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 21:38

Nee, ik heb Beer 10 min. nadat de operatie begonnen was, laten inslapen Verdrietig !
Bij mensen zou je in zo´n geval de maag weghalen, proberen of je nog een stukje kan sparen, zodat het voedsel er in kan. Je moet dan wel ieder uur een héél klein, lichtverteerbaar hapje eten...
Ten eerste is zo´n operatie nog nooit bij een paard gedaan en ten tweede, dat is geen leven voor een paard!! Het zou betekenen dat hij nooit meer op de wei zou kunnen, dat hij ieder uur een heel licht verteerbaar hapje zou moeten krijgen en zelfs dan is het echt maar helemaal de vraag of dit goed zou gaan! Nee, dát zou ik m´n paard nooit aandoen!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:50

Een goede beslissing Sterre, ook een dier moet kwaliteit in zijn leven houden. Voel nu maar even die dikke knuffel die ik je geef. Sterkte meid.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 22:19

Jeetje wat erg voor je, je hebt Beer zeker een hoop ellende bespaard, Heel veel sterkte!!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 22:42

Je meis, wat een ontzettend moedige beslissing! Ontzettend veel sterkte met dit grote verlies, gelukkig heeft hij geen nare dood gestorven door die buik!

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 22:48

Jee wat een enorme bal zeg! Die foto van die bol voer in de kruiwagen, echt onvoorstelbaar. Zo'n enorme samengeperste massa.

Hij heeft idd geluk gehad dat zn maag niet geknapt is.

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 22:49

Wow, echt wat is die Beer een dapper dier geweest!!! Inderdaad een hele moedige beslissing!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 23:09

Ik heb je net een PB gestuurd...omdat het allemaal samengeperst voer is geweest dacht ik dat Beer misschien nog te redden was geweest...ik lees nu je tweede bericht en een operatie en verwijderen van een gedeelte van de maag was inderdaad geen optie geweest.

Beer moet er toch wat van gevoeld hebben...kan toch niet anders? Wat is hij ontzettend hard voor zichzelf geweest, het is echt onvoorstelbaar hoe groot die maag is...

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 23:28

Jemig.... Wat een karakter moet Beer gehad hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 00:20

Jemig, wat een enorm geval. Ik kan het me niet eens voorstellen dat dat de maag van een pony is geweest. Echt ongelooflijk, arme Beer.

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 10:14

jeetje......................echt ongelovelijk....................wat een doorzettingsvermogen heeft Beer gehad zeg! veel sterkte.. Huilen

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 10:15

Onvoorstelbaar zeg.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 10:30

Vreselijk, wat erg voor Beer, zo'n enorme bal in zijn maag. Weten ze hoe zoiets kan ontstaan?
Gelukkig hoeft Beer nu niet meer te lijden en is hij verlost van zijn pijn. Voor jou breekt nu een zware tijd aan en ik wens je heel veel sterkte bij het verlies van je Beer.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 10:32

Jemig WAT een skippybal. Wat moet dat dier een pijn hebben gehad zeg. Maar goed dat ie nu vredig is ingeslapen.
Heel veel sterkte toegewenst om dit te kunnen verwerken.
P.s. zijn wel mooie/duidelijke foto's

Marjolein

Berichten: 11638
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 11:59

jemig, wat heeft beer veel extra mee moeten dragen.
Nogmaals veel sterkte toegewenst

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 12:28

In zo'n geval is er, helaas, maar 1 beslissing de juiste. Heel veel sterkte in de komende tijd. En Beer deed idd z'n naam eer aan. Daar mag je trots op zijn!

Mer1980

Berichten: 18877
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:18

Ik ben er helemaal stil van verschrikkelijk, wat moet beer het zwaar hebben gehad.

Lizz

Berichten: 8895
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:45

hij vult gewoon een hele kruiwagen!!! en wat een topper hè die beer!!!
heel veel sterkte!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 17:06

die foto's moeten heel erg confronterend zijn geweest voor jou. DAt zal even slikken zijn geweest ja. Je hebt hem goed geholpen, dit was het beste wat je voor hem kon doen. Ik zou hetzelfde hebben gedaan.

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 21:27

heel veel sterkte meid
je heb een hele goede beslissing genomen

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-03 23:44

imker schreef:
Vreselijk, wat erg voor Beer, zo'n enorme bal in zijn maag. Weten ze hoe zoiets kan ontstaan?


Nee, mijn DA en de andere arts en assistentes waren net zo ontzet als wij; ook zij hadden zoiets nog nooit gezien! Dr. Rapp had de foto´s meteen naar een prof. in Amerika gestuurd (waar hij zelf ook een opleiding heeft gedaan); de man is een paarden-chirurg, in een kliniek waar alleen maar paarden geopereerd worden! Hij had dit ook nog nooit gezien Scheve mond !
Hij heeft de maag van Beer naar een vriend opgestuurd, die pathaloog is; misschien kunnen we er op zo´n manier achter komen wat hiervan de oorzaak was! Wel kon hij vaststellen, dat het gedeelte waar die "voerbal" inzat, helemaal geen spieractiviteit meer had. (Je kan dat op de foto li-onder zien, waar hij de maagwand geopend heeft. Als er spieren waren geweest, zouden die "in elkaar" zijn geschrompeld, toen de spanning eraf was. Hier hangt het als een lap naar beneden!) Hij kon alleen niet zien of daar nooit spieren geweest zijn, of dat de spieren om wat voor reden dan ook gescheurd zijn! Ik ben heel benieuwd of hier nog wat uit gaat komen!!
Ik ben erg benieuwd wanneer dit "geval" in de vak-tijdschriften voor (paarden)DA komt te staan Scheve mond , want het is natuurlijk wel "een interessant geval" Frusty ! Dus... mocht iemand dit artikel ergens tegen komen: ajb kopieren en het me opsturen Scheve mond !!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 23:53

Ik lees dat soort wetenschappelijke tijdschriften niet...maar mocht ik de foto's tegenkomen zal ik het Artikel kopieren...

Als Dr. Rapp nou na onderzoek nog meer te weten komt, krijg jij dat dan te horen?