Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Silly1972 schreef:ik heb mijn paard 4 juni laten keuren en bij mij werden er wel foto's van gemaakt, denk dat het dus DA afhankelijk is, heb ook (op eigen verzoek) foto's van de rug laten maken.
Silly1972 schreef:Maar als ze de foto's bekijken en ze zien dat er wat mis mee is, dan geven ze dat toch wel door??
Silly1972 schreef:ik ga die foto's gelijk eens even met die van de mijne vergelijke n altijd interessant. Maar dan weet ik het ook niet, waarom vraag je het de DA zelf niet? Die weet het vast wel.
), dus dan ga ik dat zeker doen. Maar ik had toevallig maandag foto's van een paard in mijn bezit, waarbij ik zat te twijfelen aan het hoefbeen(stond ook maar een klein stukje op, en scheef genomen, etc) en toen vroeg ik me dit af. Ik dacht dat misschien iemand op bokt hier ook wel eens over gedacht had, en het gevraagd had aan de DA.
maikeltje schreef:Ik volg dit even aangezien ik bezig ben met evt aankoop
missmiekie schreef:maikeltje schreef:Ik volg dit even aangezien ik bezig ben met evt aankoop
Dan kan ik je een hand geven, ik ben dus nu weer bezig met een aankoop, morgen dus weer een keuring. Heb er weinig vertrouwen meer in, ik denk dat ong 2 a 3 % van de paarden die ik ooit heb laten keuren, goed waren...
Ben al vanaf maart/april op zoek dus ik verwacht er maar niet teveel van dan kan het altijd meevallen.
missmiekie schreef:Ben weer thuis, paard is helaas afgekeurd, beginnende KS, long+keelontsteking en een oude fractuur in het hoefbeen(waar ik dus al aan twijfelde)! Heb het gevraagd aan de DA, en het antwoord kwam neer op: Het hoefbeen wordt wel beoordeeld op de foto, in de zin van: opvallende/afwijkende onderdelen moeten gemeld worden, hij wordt alleen niet geklassificeerd, omdat er teveel specifieke dingen zijn, waardoor er een te groot verschil kan komen tussen de beoordeling van het hoefbeen...