geen idee wat t is - pony eet slecht brok en muesli

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

An_Speedy

geen idee wat t is - pony eet slecht brok en muesli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 20:00

Hoi
Ik heb een oude shet van 25 die altijd wat moeilijk eet dus groente en fruit snij ik altijd klein en ze brok meusli hooi kuil en gras krijg die altijd gewoon weg (eetlangzaam maar eet wel alles op). HIj staat nu sinds eind april 24/7 op de wei en voerde ik hem alleen nog meusli en peen bij. Nu sinds anderhalve week wilde die ze meusli niet als ik met de emmer kwam liep die gewoon weg hij wilde het echt niet eten, maar de stukjes peen die ik in ze mond doe eet die weer wel. NU heb ik hem slobber gegeven en dat krijg die dus weer wel weg en dat eet die op. Vandaag de tandarts laten komen was in april al voor controle geweest maar ik dacht misschien toch iets niet goed maar ze gebit is dus geen reden waarom die geen meusli of brok zou kunnen eten. sinds dat die ze meusli niet meer eet ging die ook aan de diarree dus misschien krijg die te wenig voedinsstoffen binnen? Veearts heeft vorige keer gezegd je moet hem wel brok blijven geven want hij moet zolang mogelijk blijven kauwen maar omdat die t echt niet meer wilde sinds vorige week toch maar aan de slobber begonnen want hij moet wel wat binnen krijgen. Maar nu ze tanden dus wel goed zijn wat zou t dan kunnen zijn dat die geen brok eet (ook geen andere merken) wel slobber en erg aan de diarre is sinds dat die geen brok/meusli meer krijg?
(Veearts is al gebelt maar misschien hebben meer mensen dit meegemaakt)
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 08-07-08 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

An_Speedy

Re: geen idee wat t is - pony eet slecht brok en muesli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 11:07

niemand?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:11

Eet hij wel hooi? Dan is het volgens mij niet zo erg. Een shet heeft toch ook niet perse krachtvoer nodig?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:38

Misschien heeft hij genoeg aan het gras dat hij eet.
Het kan zijn dat hij dunne mest krijgt door het gras (of door wormen) en dit niets met het niet willen eten van brok te maken heeft.
Ik weet niet of hij erg mager is waardoor die brok zo belangrijk is.
Uit gras haalt een shet in principe alles wat hij nodig heeft.
Anders kun je misschien ook summerfit koeken proberen en hem lekker nog wat hooi bij voeren.
Succes!

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:55

Krijgt je pony niet teveel voer??
Het zou best wel eens kunnen dat hij aan zijn gras en hooi wel genoeg heeft.Wordt er nog iets met je pony gedaan?

An_Speedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 22:45

Hoi Pearlie
Nee op moment krijg die geen hooi omdat er voldoende gras staat.
Hij word bij gevoerd omdat de ervaring is geweet als die zomers niks krijg gaat vermagen hij kreeg ook maar 2 handjes meusli hoor.

Hoi aukelizzy
Het kan best dat die genoeg gras heb maar hij at normaal iedere dag ze 2 handjes en van de 1 op de andere dag was t over. HIj word altijd netjes op tijd ontwormd.

Hoi mar_84

Zoals je hierboven ziet gaat t maar om 2 handjes meusli wat die kreeg nu zijn t 2 handjes slobber geworden. Nee word niets meer mee gedaan alleen gewandeld dus vandaar dat die zo weinig krijg.

Wat ik in me verhaal erbij had moeten zetten is dat t op advies van de tandarts was om de veearts in te lichten nadat hij de diarre had gezien.
Bedankt voor t meedenken