hoe maak je het makkelijkst propsgaten schoon?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

hoe maak je het makkelijkst propsgaten schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:23

eeej

mijn paard loopt nu op ijzers en heb er voor het eerst propsgaten in zitten..
nu moet ik er gauw proppen in draaien maar natuurlijk zit er allemaal zand in...
met een klein spijkertje haal ik het meeste zand eruit maar er blijft nog wat achter...

hoe kan ik dat het beste eruithalen?

_Stephanie

Re: hoe maak je het makkelijkst propsgaten schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:26

wij doen sinds kort een avond van te voren de schroef gaten schoon maken, en dan van die soort rubbertje of schuin dingen in die gaten, op wedstrijd kun je dan zo die dingen er uit halen, en je kalkoenen er in draaien!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:27

Met de hoeftap of de kalkoengatreiniger. Mijn pensionhoudster, maakt voor wedstrijd thuis alles schoon, doet er dan een propje watten in. Op wedstrijd kan ze het propje watten eruit halen en direct de kalkoenen erin draaien.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:27

Ik maak ze ook alleen met een spijkertje schoon. En gebruik zelftappende stiften.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:28

wij hebben een ijzeren ragertje om de laatste resten eruit te pulken. Ook spoel ik de gaten goed uit met water, daarna gaan er tot de wedstrijd watten met vaseline in. Op de wedstrijd kun je de stiften dan zo indraaien

Adonis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:19

Goed schoonmaken met zo'n schroefding en dan watjes met babyolie erin. Die zijn er makkelijker uit te halen dan die rubberdingen. Vind ik tenminste...

Hoeftniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:03

Daags voor de wedstrijd schoonmaken met een hoefnagel (bij de smid verkrijgbaar) en dan schoon tappen. Vervolgens van die gele oordopjes erin stoppen (klein rollen, erin stoppen dan zetten ze uit). Op de wedstrijd zijn deze oordopjes er zo uit te halen. Verkrijgbaar bij de gereedschappen winkels.