Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

horse_girl schreef:Ik hoorde ooit van iemand dat je zemelen nat moest maken en dan als een bal onder de hoef plakken. Hierdoor zou de hoef het vocht eruit kunnen opnemen en het blijft lang zitten door de plakkerigheid. Iemand hier ervaring mee?

Mindim schreef:horse_girl schreef:Ik hoorde ooit van iemand dat je zemelen nat moest maken en dan als een bal onder de hoef plakken. Hierdoor zou de hoef het vocht eruit kunnen opnemen en het blijft lang zitten door de plakkerigheid. Iemand hier ervaring mee?
Volgens mij blijft dat ook niet lang zitten, 1 stap en de boel ligt op de grond.
horse_girl schreef:Ik hoorde ooit van iemand dat je zemelen nat moest maken en dan als een bal onder de hoef plakken. Hierdoor zou de hoef het vocht eruit kunnen opnemen en het blijft lang zitten door de plakkerigheid. Iemand hier ervaring mee?
Angs16 schreef:Wij hebben op stal (even de naam kwijt, maar je bakt er ook brood mee volgens mij) en dat doen we ook in de hoeven.
Daarna zetten we ze op stal, zodat de kans kleiner is dat het eruit valt.
De volgende ochtend heeft de hoef al het vocht eruit opgenomen en valt het er vanzelf weer uit.
In dit mengsel gaat meestal toch bijna 2 liter water wat de volgende ochtend dus allemaal in de hoeven zit.
Werkt super, de hoefsmid was zeer tevreden.