Niet soepel of gewoon lomp?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Niet soepel of gewoon lomp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 18:16

Hoi

Ik heb een Arabier ( vol.) van 7 jaar en ik heb hem vanaf zijn geboorte. Sinds hij het rollen ontdekt heeft heb ik hem nog nooit zien doorrollen.
Hij gaat liggen, rolt op zijn linkerzij ( of rechter, dat wisseld) gaat half staan, ploft weer neer en gaat dan op zijn andere zij rollen Clown .
Ik heb me er nooit echt zorgen om gemaakt, hij is verder goed gezond en heeft geen last van zijn rug.

Nu zag een vriendin die mee was naar stal hem rollen en kwam tot de conclussie dat hij wel spierpijn zou hebben van de les van die dag daarvoor.
Toen zei ik dat mijn paard altijd zo rolt, waarop zij zei dat hij dan heel erg vast zit in zijn rug, een gezond paard moet namelijk soepel kunnen doorrollen/omkiepen naar de andere kant volgens haar Nagelbijten / Gniffelen .

Ik vraag me af wat jullie vinden: Is een paard die nooit omrolt gewoon wat lomp of idd stijf/vast in zijn rug?

Frantic

Re: Niet soepel of gewoon lomp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:24

Kijk eens in het profiel van Spottie,.... Amondi is nu ruim in de 20 en die kan ook niet omrollen, nooit gekund ook....

Heeft helemaal niks te betekenen volgens mij, Is 3 keer Z2 dressuur geweest w.o Nl kampioen bij de NRPS, dus ach, stijf was ie ook niet echt...

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:03

denk ook niet dat dat uitmaakt hoor. heb meerdere paarden gezien die niet doorrollen. vooral paarden met een hoge schoft zie ik vaak dat ze niet door kunnen rollen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:06

je kan t altijd na laten kijken voor de zekerheid. duur geintje, maar je paard heeft er waarschijnlijk wel baat bij. zal namelijk vast wel ergens vast zitten Knipoog

indi kan ook niet normaal rollen,maar die zat idd echt helemaal vast in haar rug, bekken, heiligbeen en bij haar schoft...

OoTaraoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:51

mijn paard heeft het ook wel is hoor of dat ze lang op haar kont gaat zitten
maar ik denk als hij last van zijn rug zou hebben dat je het ook wel aan het rijden of andere dingen moet zien hoor
paard van mijn vriendin die rolt staat op dan weer rollen dan weer staan en weer rollen dat wel 10 keer
of dat niet gek is

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:53

Mijn arabier rolt ook nooit door, hij heeft ook een wat hogere schoft.

Mijn kwpner is gewoon te dik om door te rollen (die probeert het wel, maar blijft dan met de benen in de lucht hangen)

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:05

een gezond paard kan over de rug rollen, maar de ondergrond kan het verhinderen, zijn bouw en souplesse tellen uiteraard ook mee....dus kan beide inderdaad .....maar zie je dat hij het nooit doet, zou ik het toch even laten controleren !