Pony met dik been..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Pony met dik been..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 17:42

Hallo,

Sinds een paar weken heeft de pony waar ik op rijd een dik rechtervoorbeen. Het is niet super dik, maar er zit wel een 'ei' op, het is echt een bult en als je er zachtjes in knijpt laat hij ook merken dat hij het voelt..

Nu is het rare dat hij dus niet kreupel loopt, er is niemand hier die een idee heeft wat het kan zijn, veearts komt binnenkort.

Wat is jullie advies, zal ik doorrijden of hem op rust zetten? We spuiten hem nu elke dag 2x af en er gaat nu ook koelingsgel op.

Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn??

Alvast bedankt!

Aukelizzy

Re: Pony met dik been..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:15

Waar is het dik op het voorbeen?
Net boven de kogel (dan kan het een gal zijn) of op het pijpbeen
(dan kan het een peesblessure of een schieffel zijn)
Een schieffel is hard en kan in eerste instantie wat warmer aanvoelen.
Is het plotseling onstaan of langzamerhand.
Als het op de pijp zit zou ik zeker voorzichtig aan doen.
Vooral als de veearts toch binnenkort langs komt tot die tijd rustig stappen aan de hand .
Ik wil je niet bang maken maar als een paard een peesblessure heeft hoeft hij niet kreupel te zijn,
daar weet ik helaas alles van.
Afspuiten en coolingsgel kan nooit kwaad en ik hoop voor je dat het allemaal onschuldig blijkt te zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:18

Klinkt als een peesschedegal, toch even wachten op de DA.

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:20

ik zou als ik jou was er niet op rijden en wachten tot de DA langs is geweest.misschen word het erger als je op hem blijft door blijft rijden wel stappen voor het stappen en na het stappen koelen wel op harde ondergrond suc6 ermee
Laatst bijgewerkt door Pony_Arie op 05-07-08 21:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:22

Stappen op een weg ofzo schijnt ook goed te zijn voor pezen, en koelen met water.

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:24

waar zit die bult precies?

in elk geval niet meer rijden, in de wei natuurlijk wel en ik zou maandag de veearts gaan bellen.
als je dier wel reactie geeft op drukken op die bult lijkt het me zeker niet goed,dus even niet meer rijden