Kwam vandaag ter ontdekking,dat mijn paard een trap van een ander paard heeft gehad met hoefijzer net opzij van de bil zit een 7cm lange snee,het bloedde wat heb gelijk gekoeld en schoongemaakt met betadine en er blauwspray opgedaan...heb ik het zo goed gedaan
iemand anders zij tegen mij dat daar groene leem ook goed voor is als je het weer mooi dich krijgt..gr emaartje
hoor graag verdere tips of wie dit ook weleens mee hebben gemaakt
Het lijkt niet zo heel diep, controleer wel even dat het stiekem niet dieper is als je denkt, wanneer het niet dieper is als een paar mm hoeft het niet gehecht te worden en heb je het goed gedaan met de wond te ontsmetten, dagelijks blijven ontsmetten tot het mooi dicht begint te groeien.
Alleen spoelen en verder niks aan doen. Oppervlakkige wondjes genezen prima zonder allerlei spannende sprays en zalfjes. Mocht er een enorme zwelling te verwachten zijn dan wil arnicadruppels of tabletjes daar nog wel tegen helpen.
Joh, je hebt ook vaak pech met je paard. Ik vind voor zulke dingen Traumeelgel heel fijn. Is voor o.a. schaafwonden en zwellingen. Maar verder inderdaad koelen en je paard gewoon rustig in beweging houden.
Mijn paard had vorige week dezelfde wond, maar meer horizontaal. Heb er gewoon isobetadinezalf opgedaan, natuurlijk eerst proper gemaakt. Er is een korst opgekomen, die is er dan ook afgegaan en nu is het klaar om er weer haren op te laten komen. Je hebt het goed gedaan hoor. Groetjes Plotie