Een paar weken geleden heb ik de smid gebeld. Ik zag een barstje/klein gaatje in de hoef en dat vond ik toch apart. De hoefdsmid kwam en zei dat het dus een hoefzweer/-blaar was geweest, maar dat de hoef weer mooi aan het genezen was. Hij vroeg al of de DA die had uitgesneden, omdat het er proper uitzag. Niet dus, maar goed. Het randje van de barst heeft hij glad geveild en hoefjes gewoon gekapt zoals gewoonlijk.
En nu, een week of 2-3 later is dat stuk hoef vanaf die barst dus ineens afgescheurd. Ik had wel gezien dat het stuk precies los aan het komen was, maar niet dat het dus zo los zat. Nu is het dus ineens afgescheurd.
Ik heb er ook een foto van gemaakt. Ziet dit er vrij normaal uit? Ik heb geen ervaring met hoefzweren, maar naar wat ik kan zien, ziet het er toch niet vies uit. Het lijkt mij ook dat de hoefsmid er weinig aan kan doen en dat het gewoon terug moet groeien, of zie ik dat verkeerd?
De hoef is in ieder geval in zijn geheel mooi droog. Ik zie nergens etter of andere viezigheid, op een beetje modder na.

). Hij staat ook 24u op 24 in de wei en met die droogte is het niet zo heel erg vochtig. Gisteren heeft het geregend en nu is er een beetje modder, maar dat is bijna weer weg. Dus als het droog is, zal er ook minder gevaar zijn op schimmels oid.
Hij is echt een buitenpaard. Hij slaapt ook onder de bomen en zo... Hij staat alleen in de stal als er te veel dazen zijn.