Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

En het werkte bij dat paard ook nog!
Somebitch schreef:Heb hier werkelijkwaar nog nooit van gehoord.
Ben benieuwd of het werkt. Als jou hoefsmid zegt dat hij verbetering ziet dan zal dat wel zo zijn.
Waar is het percies voor? Wat versta jij onder slechte hoeven?
Citaat:Ben ook zeer benieuwd waarom het zou werken; wat de functie is van de uien en suiker....
Ik ken verschillende behandelingen waaronder die met het gebruik van (zuur)kool, maar iets met uien........ nooit van gehoord.
Ben ook zeer benieuwd waarom het zou werken; wat de functie is van de uien en suiker....
Citaat:zou je toch een ding weg moeten gaan laten en kijken hoe het dan gaat.
Citaat:Slechte hoefkwaliteit los je meestal niet op met middeltjes van buitenaf. Maar een aangepast voerbeleid en eventueel bewegingsbeleid doet vaak meer.
Ik heb een merrie die erg slechte hoeven had, die heb ik naast de rest wat ze allemaal kreeg gelatinaat gegeven. Ze heeft nu gewone hoeven.
Citaat:bedoel je niet uierzalf
Ik maak dat spul zelf met een geraspte ui (hoeveelheid ligt aan hoeveel ik hebben wilt moet wel in verhouding staan) soms snij ik ook gewoon grotere stukjes ui fijn heb nu voor het eerst een ui geraspt en dan suiker erbij en dan het water toevoegen en een week flink laten rotten...
Maar onze paardjes vinden het heerlijk ruiken die willen het altijd opeten die zotten
Jessie_J schreef:Over het algemeen zorgt suiker voor een gistingsproces (ontstaat onder andere alcohol volgens mij)
Het is nu wel nat genoeg...
) Dus ben benieuwd hoe het nu is want ik doe het nu echt heel trouw weer... Eigenlijk ook al voor hij de laatste keer kwam maar ja het is niet van de een op andere dag beter natuurlijk dus hoop nu op goed bericht