platvoeten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

luna111

platvoeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 10:36

Mijn paard loopt nu al ruim 1 jaar niet helemaal goed. Ze heeft platvoeten, een voet erger dan de andere. Ik ben naar de kliniek geweest en daar hebben ze foto's gemaakt en die vertelde mij dat ze een sinker heeft ( haar hoefbeen zakt recht naar beneden ) ik ben dan geen dierenarts maar ik heb de rontge foto's vergeleken met andere rontge foto's van paardenhoeven die goed zijn en ik zie namelijk geen verschil. Ik heb hem ook gevraagt de foto's door te mailen naar mijn verzekering maar daar is hij ook niet erg vlot mee dus ik vraag me af of het werkelijk zo is.

Wat ik bij haar merk is dat ze door haar platvoeten wat achteroverhangt dus in haar pezen. Ze heeft ook geen verzenen.
Ik heb nu al 3 hoefsmeden erbij gehad maar die hebben tot nu toe weinig kunnen doen.
Ik ben wel 1 jaar geleden bij een kliniek geweest in woudenberg ivm rugproblemen van haar en die hadden een smid die haar goed op haar voeten had gezet. Ik heb dit toen aan mijn smid laten zien maar helaas na 2 keer had ze weer platvoeten. Het is voor mij niet echt mogelijk om elke keer richting woudenberg te rijden ( het is 1,5 a 2 uur rijden met trailer en er loopt een veulen aan de voet) Weet iemand misschien een hoefsmid in noord-holland of een smid die in Noord-holland komt die ook handig is met speciaal beslag.?
Of heeft iemand ervaring met platvoeten.?

Mar_84

Re: platvoeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:29

Mijn paard heeft voor 1 platvoetje.Mijn huidige smid heeft er al veel aangedaan en het is nu veel verbeterd.Bij mijn vorige smid werd het ook alleen maar erger.Dit werd op den duur zo erg dat hij er ook over struikelde.

Op de website van hoofecare.nl staan adressen van smeden door heel het land die allemaal zeer goed zijn.Misschien kan je dat proberen.

Succes met je paard.Hoop voor je dat het allemaal goed komt.

VlovesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:26

Ik weet geen hoefsmid in de buurt sorry maar,
die hoefsmid wat zo goed was kan hij niet naar jou toe komen ?
(natuurlijk wel tegen vergoeding denk ik )
xx

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:42

Mijn paard heeft ook platvoeten... Rechtsvoor erger als linksvoor. Hij staat nu op speciale ijzers en dat werkt heel goed, ook worden zijn platvoetjes steeds minder. Ik ben dus zwaar gezegend met mijn hoefsmid... Ik denk alleen niet dat hij bij jou in de buurt komt, maar ik weet wel dat je met een goede smid, het een heel stuk kan verhelpen.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:09

de mijne heeft 4 platvoeten.
voor erger dan achter. achter zie je het bijna niet.
maar voor wel.
hij staat altijd op ijzers alleen in de winter achter bloot.
als hij goed word bijgehouden en niet te lang wacht en kort word gedaan gaat het super en word het steeds beter.