Paard en Reiki

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Reiki bij paarden???

Ik ben er absoluut voor want
27 (43%)
Ik ben er op tegen want
6 (9%)
Ik heb geen mening
8 (12%)
Wat is Reiki?
21 (33%)

Totaal aantal stemmen: 62

Anoniem

Paard en Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:06

Ik ben benieuwd wat men vindt van het geven van Reiki aan paarden, en benieuwd naar de ervaringen ermee.

TNT

Re: Paard en Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:08

voor want heb al 2 maal reiki laten doen bij onze ruin toen hij verstoppingskoliek had, heeft hem geweldig geholpen, eerste keer waren we al meer dan 12 uur bezig en 2 da bezoeken 15 min iemand reiki gedaan en pony scheet ze kont eraf, keer erna meteen reiki vrouwtje erbij pony na een uurtje leeg gescheten nooit meer ergens last van gehad

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:10

Silence krijgt momenteel ook Reiki behandelingen.
Na de eerste....wow....wat een verschil.
Veel relaxer en knuffeliger.
Voor hem was het echt, voor de spanning etc. eruit te krijgen.
Was een soort van experiment, maar heeft geweldig geholpen.

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:22

Reiki in combi van shiatsu (drukpunctuur) is zeer effectief. Geeft het zelf aan oa paarden.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:24

Ik wil eigenlijk stemmen, ik ben voor omdat het toch kan helpen.
Maar om aan te vinken ik ben er absoluut voor, dat kan ik niet want ik heb zelf nog geen ervaringen bij me eigen paarden met reiki.
Ik ken wel iemand die het bij haar paard doet. En bij haar werkt het idd.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:29

Ik ben voor. Maar inderdaad wel zoals AaronYve zegt, absoluut voor niet. Simeplweg omdat niet elk paard het wil of nodig heeft.
Ik heb al heel wat paarden behandeld, maar niet elk paard wil dit. Sommigen gaan er voor staan en staan binnen 5 minuten te soezen. Anderen vinden het eng, en weer anderen moeten er gewoon echt niets van hebben.
Maar bij de paarden die het toelaten is het fantastisch!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:40

Ik ben voor, mits je paard het toelaat.
Mijne had er in het begin moeite mee om het toe te laten, maar ze is er duidelijk van opgeknapt (zeker in combinatie met andere behandelingen/kuren).

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:44

Voor Lachen
Ik geef zelf Reiki, ook aan paarden (oa Silence en m'n eigen shet) en dit gaat super.
Ik voel zelf heel goed aan hoever en tot waar ik kan gaan, ik voel de reacties van de paarden (bijvoorbeeld bij Silence, ik legde mijn hand achter zijn oren en hij begon met z'n hoofd te schudden; bleek achteraf dat hij dat niet echt prettig vond). Hierdoor voel ik ook waar de grens ligt en daarbij, als een paard niet meer wil, dan laat hij het zegmaar niet meer toe, dus dan is het goed en dat voel je.

Ik denk dat het heel veel paarden kan helpen, ook in moeilijke situaties..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 00:18

Ik heb dit topic geopend en gestemd op geen mening, ten eerste heb je reiki in diverse vormen, ten tweede scheep je je paard op met energien die het dier niet eerder heeft ervaren. Het hangt er ook van af waar je zelf je reiki-inwijding hebt ontvangen. Niet elke Master is zuiver. Ik weet wel heel goed wat Reiki kan doen en een behandeling mag nooit zonder instemming worden gegeven. Ga je er zelf wel mee aan de slag nadat je gedegen bent geïnitieerd, let dan op de signalen van je dier. Dien je een mens reiki toe, dan overleg je dat van te voren. Ga je zomaar met een paard aan de slag, stop dan meteen als je enige aversie merkt!!! Het kán sterke energie zijn en daar moet je niet mee spotten en bij twijfel, neem contact op met je reiki-master!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 05:19

ja ik kan er niks aan doen,maar ik heb echt iets tegen reiki.....
het zijn ook altijd mensen die persé hun gelijk overal in hebben moeten,de dieren die ze zelf hebben zijn ook allemaal heel raar vind ik.
kennis van me deed aan reiki en had een hond die altijd vast moest als je daar kwam anders beet hij je als het de kans kreeg
ik heb zelf ooit es iemand laten komen bij een paard van me voor reiki,maar paard werd er zenuwachtig van en ik ook.

nee , reiki vind ik helemaal niks

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 05:40

ik heb er bijzondere dingen mee ervaren......... is een heel lang verhaal, ga ik vanmiddag neerpennen Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 06:13

had niet veel bij te lezen Lachen

ik laat wel eens alternatieve methodes op paarden los als ik niet helemaal krijg wat ik verwacht of er dingen gebeuren die ik wat lastiger kan begrijpen.....

Een tijd terug hebben we reiki/taiching?? hoolikibooo sessies gehad, Tor had met niks in de wereld problemen Lachen iets energieblokkade in een been, maar verder helemaal het manneke Lachen

Het paard van mijn vriendin (zit een heel verhaal aan vast, kort gezegd... die stond als 5 jarige met twee poten in het slachthuis, geen land meer mee te bezeilen) zit altijd overal vast, heel veel spanning, heel lastig te rijden (nu niet meer gevaarlijk maar 3 jaar geleden wel) Ook in haar stalgedrag was de aanval de beste verdediging (nu is het alleen omdraaien en oren in dr nek)

De reiki mevrouw zegt tegen me...... (en ik ben best heel gevoellig voor dat soort dingen) Kim ga jij nou eens voelen..... er stonden een man of 3 bij... en ik voel, en echt bizar he...... er ging een pijnscheut van mijn hart naar mijn tenen en weer terug naar mijn handen en die bleef steken in mijn maag....

Zo veel pijn dat ik dubbelklapte en gelijk in een vreselijke huilbui uitbarste, de omstanders dachten dat ik een trap van haar had gekregen zo erg.....

Maar het was haar pijn, haar geestelijke pijn die zich uitte in haar lichaam.........

Het is een dominante merrie, maar dat dier heeft in haar jonge jaren zoveel ellende meegemaakt, is zo mishandeld en verkeerd begrepen geweest dat ze gewoon niet anders meer kon....

Voor haar is het goed geweest dat ze bij Jo terecht is gekomen, Jo pakt haar ook wel aan als het moet, maar wel eerlijk en er is veel ruimte voor communicatie, daardoor is haar gedrag naar mensen toe ook zo enorm veranderd. Ondertussen springt ze in het M en heeft ze 3 punten samengesteld.

maar die pijn van dat paard zeg! echt he, ben nog onder de indruk........ wat heeft dat paard een pijn, geestelijke pijn, wat zich uit in haar gespannen lijf, waardoor ze zichzelf constant in de weg zit........

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:41

ellepel schreef:
het zijn ook altijd mensen die persé hun gelijk overal in hebben moeten,de dieren die ze zelf hebben zijn ook allemaal heel raar vind ik.
kennis van me deed aan reiki en had een hond die altijd vast moest als je daar kwam anders beet hij je als het de kans kreeg
ik heb zelf ooit es iemand laten komen bij een paard van me voor reiki,maar paard werd er zenuwachtig van en ik ook.

Dus omdat we aan reiki doen zijn we raar en onze dieren zijn ook raar Verward
Dat jij het niets vind wil niet zeggen dat wij raar zijn. Dat vind ik nogal een vreemde opmerking.
Dat je 1 slechte ervaring hebt wil niet zeggen dat alle ervaringen meteen ook slecht zijn. Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:48

Ik moet er ook niets van hebben...mij veels te zweverig!
Is ooit een pensionklant geweest die het deed bij zijn paard. Sorrie maar ik ben het wel met ellepel eens...dat was ook een rare man! 5 graden onder nul....ze heeft koude oren dus ze heeft pijn in d'r hoofd...ja DUH!! Had je mijn oren moeten voelen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:56

Tja, in elke 'alternatieve' hoek zitten zweverige typen.

Ik heb zelf ook reiki en ik dring de reiki absoluut niet op aan de paarden.
Soms heb ik het idee dat ze wat kunnen gebruiken, ga ik ze reiki geven en vaak blijven ze dan lekker staan dutten onder mijn handen, soms worden ze onrustig en draaien onder mijn handen vandaan. In dat laatste geval stop ik dus ook onmiddellijk, want dan geeft het dier duidelijk aan op dat moment geen behoefte te hebben.

Maar ik heb er ook wel bijzondere dingen bij meegemaakt. Paard dat altijd iedereen in zijn jas (of erger) beet als je te dicht bij zijn box ging staan.
Vrouw bij wie ik later de reiki-cursussen gedaan heb, stak haar handen naar hem uit en gaf hem reiki. Hij kwam helemaal bij haar knuffelen enzo, geen greintje was er over van zijn anders zo chagrijnige gedrag.
Ik ben er dus wel voor, maar wel als het dier er zelf ook 'voor open staat' en niet als vervanging van dierenartsen of wat dan ook.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:32

ellepel schreef:

Hier wil ik ook graag even op inhaken..

Wat Amanda ook al zei.. Jij hebt één nare ervaring, en gelijk worden we allemaal over één kam geschoren.. Ik hoef niet altijd mijn gelijk te halen of te krijgen, als iemand niet wil, nou dan niet. Ik zal het nooit opdringen aan 'n mens of aan 'n dier, daar is Reiki ook helemaal niet voor bedoeld. Reiki is voor de mensen en de dieren die ervoor open staan, die het zelf willen. Ieder mens en ieder dier heeft de keuze van het aannemen van de energie of niet, en daar hebben wij als Reiki-gevenden rekening mee te houden en dat moeten we gewoon accepteren.. Net wat Marije_Jiplover zegt; als het paard wegdraait onder de handen vandaan, dan wil ie het niet, dat laat ie dan duidelijk merken en dan is dat goed. Blijft ie staan, is het ook goed.

Nu kom ik misschien tóch over als iemand die haar gelijk wil halen; dat is niet zo; ik wil echter wel EERLIJK behandeld/benoemd worden en dat gebeurd hier niet, en daar kan ik niet tegen Knipoog
Je mag best eens langskomen om mijn dieren te aanschouwen; je zult zien dat die niet raar zijn of gemeen zijn of bijten of weetikveel.. Het zijn juist erg liefdevolle dieren.. Ook m'n pony mag je komen aanschouwen, als je 't wilt zien..

Denk dat jij voor je paard dan de verkeerde persoon hebt getroffen, dat kan gebeuren.. En dat is jammer..

Ik heb ook al een aantal hele mooie ervaringen gehad met Reiki, die ik hier bij interesse best wil neerzetten..

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:47

Paardenmensen zijn al rare wezens dus niemand uitgesloten Haha!
Ik heb geen ervaring met reiki maar sta er wel voor open.
Waar ik echter vaak wel een probleem mee heb, maar dat geld voor zoveel alternatieve dingen, mensen laten er vaak teveel vanaf hangen....de mens maakt zoveel fouten in zijn eigen omgang met het paard dat veel oorzaken te herleiden zijn naar de eigenaar.maar misschien kan reiki daarbij ook ondersteunen? Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:13

ik noem dat soort dingen altijd Hoolikiboo Haha! Haha! ben een enorm nuchter mens Lachen maar ach baat het niet dan schaad het niet, en ik heb teovallig een leuke (naja leuk is anders) ervaring gehad.... maar dat komt omdat ik zelf denk ik ook heel gevoellig ben voor van alles en nogwat, zonder dat ik op wat voor een manier dan ook begaafd ben hoor Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:10

Amanda schreef:
ellepel schreef:

Dus omdat we aan reiki doen zijn we raar en onze dieren zijn ook raar Verward
Dat jij het niets vind wil niet zeggen dat wij raar zijn. Dat vind ik nogal een vreemde opmerking.
Dat je 1 slechte ervaring hebt wil niet zeggen dat alle ervaringen meteen ook slecht zijn. Knipoog

ik heb zelf maar 1 keer bij een eigen dier iemand er bij gehaald die reiki kon,maar dat ging toen echt niet goed.
ik ken wel ervaringen van andere mensen hoor en die zijn gelukkig wel goed,maar voor mij dus niet meer.

en echt waar,de mensen die ik ken ( zijn er stuk of vier) die volgens hen dan aan reiki doen die vind ik echt aparte mensen..
vind het echt moeilijk om daar een leuk gesprek mee te hebben want ze trekken alles naar hunzelf toe en wat zij zeggen zo zit het en niet anders....

gelukkig maar dat er ook mensen zijn die wel leuk zijn, ik scheer ook niet iedereen over 1 kam hoor,ik heb het een beetje beroerd in mijn berichtje gezet net,zo bedoel ik het niet.

maar ik heb het idee dat er heel wat mensen zijn die denken en roepen dat ze reiki kunnen maar dat dat totaal dus niet zo is Knipoog

flappp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:12

Het zal vast wel werken!

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:19

Mijn vader heeft het eens gedaan op een paard wat geen stap meer verzette. Niemand wist wat ze had, maar ze liep helemaal niet meer. We hebben ons vader gevraagd of hij er in ieder geval naar wilde kijken, om te zien wat hij kon doen. Dat heeft hij gedaan. Eerst bij het paard zelf, maar dat vond het paard niet zo prettig. Daarna is hij in een hoekje van de wei gaan zitten en heeft hij dus op afstand reiki gedaan. Een van de andere paarden vond dat erg interessant en kwam steeds kijken, alsof ze wist dat er iets gaande was. Clown
Maar het paard knapte echt op!! Een paar dagen achter elkaar heeft mijn vader elke dag even reiki op haar gedaan en elke dag werd het wat beter. En uiteindelijk liep ze weer helemaal goed. Ik vond het wel apart en of het nou van de reiki komt weet ik niet.. maar ik denk dat het wel heeft geholpen Ja

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:28

Ik ben voor... heb gezien hoe het mijn paard door een moeilijke periode heen hielp.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 08:12

ellepel: Ik vind het erg flauw van je, dat je alle Reiki personen over één kam scheert.
Die mensen die jij kent, die vind je toevallig raar, maar dat is misschien 1 duizendste van de aantal mensen die Reiki doet.
Dat je dan meteen alle mensen van Reiki maar raar noemt, en hun dieren ook.....zegt genoeg over jou.
Ben jij dan niet misschien een beetje raar? Oordelen over mensen die je totaal niet kent?
Vind ik niet netjes van je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 08:19

Ik geef zelf ook reiki.
Alleen voel ik niet zo sterk wat er mis is met een dier, helaas.
Ik merk wel dat de dieren het fijn vinden.
Kawa staat idd binnen 2 minuten te slapen, grote hanglip Lachen

Pukkie is wel eens ziek zonder dat iemand weet waarom.
En dan kruipt hij vrijwillig onder mijn handen, die voel ik dan ook echt heel veel energie stromen Lachen
En hij is dan net een varkentje aan het spit Clown Hij draait dan namelijk zelf met stukjes om zijn as...en dan heb ik hem daarna helemaal gehad Haha!

Tja als ze er zo zelf om komt vragen...waarom dan niet Lachen

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 08:33

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar sta er wel voor open. Dat we niet alles kunnen begrijpen of verklaren, maakt het imo zeker niet meteen zweverig.
En idd, met elke geneeswijze kun je iemand treffen die niet weet waar hij mee bezig is, of die simpelweg niet klikt met je dier. Maar als je de juiste persoon treft, dan denk ik dat Reiki zeker een ondersteuning kan zijn.