Kosten in laten slapen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_Babke

Kosten in laten slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:04

Hoi,

wat zijn ong de kosten van in laten slapen?
En is het waar dat een paard zicht tegen de verdoving kan verzetten?

Dank je.

8nnemiek

Re: Kosten in laten slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:08

De kosten weet ik niet, ik denk ook dat dat per dierenarts kan verschillen.
Je hoort wel eens horrorverhalen van paarden die vechten, maar als een paard de juiste dosering krijgt dan gebeurt dat niet. Mijn dierenarts heeft het nog nóóit meegemaakt. Het is niet veel anders dan een narcose voor een operatie. Paard wordt slaperig en zakt dan langzaam door de benen en valt in slaap. Pas daarna wordt de echte spuit gegeven.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:09

het vechten kan alleen als er een te lage dosering wordt gegeven idd...

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:14

Staat het al definitief vast dat het dier ingeslapen wordt?

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:16

Wil niet heel vervelend doen, maar als het om de lease pony van je andere topic gaat, dan ligt de beslissing van in laten slapen of niet compleet bij de eigenaren. En ik hoop dat hun zich niet laten leiden door de prijs.

Anne_Babke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:23

horse_girl schreef:
Wil niet heel vervelend doen, maar als het om de lease pony van je andere topic gaat, dan ligt de beslissing van in laten slapen of niet compleet bij de eigenaren. En ik hoop dat hun zich niet laten leiden door de prijs.

Hoe bedoel je dat van de prijs?
Wij zijn gewoon bang dat zij haar naar de handelaar doen en dat ze dan nog tig keer wordt doorverkocht met pijn & alle ellende...
We willen gewoon informatie verzamelen en weten waar we het over hebben...het is zo moeilijk en we willen niet dat ze onnodig pijn heeft.

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:29

Ik was bang dat ze haar niet zouden laten inslapen omdat dat te duur zou zijn en dus haar (pijnlijk) laten leven of naar een handelaar doen. Daarom hoop ik dat ze zich niet laten leiden door de prijs van euthanasie.

Waar het me om gaat: als een dier er aan toe is ingeslapen te worden, met de prijs er niet toe doen.

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:32

Het in laten slapen van mijn veulen laatst kostte 97 euro.. Bij een volwassen paard zullen ze waarschijnlijk een hogere dosis nodig hebben dus zal het meer kosten..

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:32

Paard/pony is niet eens degelijk onderzocht en is nog helemaal niet duidelijk wat er precies aan de hand is en of er een behandeling mogelijk is... En dan al vragen wat inslapen kost?!?

Anne_Babke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:35

Zammie schreef:
Paard/pony is niet eens degelijk onderzocht en is nog helemaal niet duidelijk wat er precies aan de hand is en of er een behandeling mogelijk is... En dan al vragen wat inslapen kost?!?

Ja we willen gewoon alle informatie hebben. Wij laten haar echt niet 'zomaar' inslapen en gaan ook nog foto's laten maken.
Maar aangezien wij de eigenaren niet zijn moeten we wel het kostenplaatje hebben.
Alles om te voorkomen dat ze dus zomaar naar een handelaar gaat!!!

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:36

Wat maakt het uit wat inslapen kost?
Het gaat toch om die pony? Niet om de prijs

Anne_Babke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:38

S0WHAT schreef:
Wat maakt het uit wat inslapen kost?
Het gaat toch om die pony? Niet om de prijs

Nee daar gaat ons het ook niet om maar omdat wij leasen (ze is dus niet officieel van ons) en de manege het niet de moeite waard vindt, moeten wij dus alle info verzamelen....om ze toch eventueel over te kunnen halen ons de juiste beslissing te laten nemen (wanneer nodig). We mochten er eigenlijk al geen dierenarts bijhalen!

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:41

het was bij mijn pony van 1.48 nog geen 200 euro was ze moest iets meer verdoving hebben dan gemiddeld want ze wilde pertanent niet gaan liggen dus ja paarden kunnen vechten

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:44

Dus eigenlijk heb je geen ene moer in te brengen over het hoe en wat er gaat gebeuren met deze pony...

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:45

Nee maar ik vind het wel heel goed van dr dat ze dr best doet om de eigenaren te kunnen overtuigen tot een diervriendelijke beslissing... Beter dan niks doen!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:48

horse_girl schreef:
Nee maar ik vind het wel heel goed van dr dat ze dr best doet om de eigenaren te kunnen overtuigen tot een diervriendelijke beslissing... Beter dan niks doen!

Ben ik helemaal met je eens... Maar heb een stil vermoeden dat TS weinig tot niets heeft in te brengen...

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:50

Ben ik ook bang voor, zeker omdat het om een manege gaat. bij ons op de manege gingen die paarden altijd met de handelaar mee... Maar ik zal duimen dat deze eigenaren beter weten en doen!

Anne_Babke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:59

Dank voor jullie reacties; zal laten weten wat er gaat gebeuren (dit weekend weer gesprek).
Nee, ik vrees dat we niets in te brengen hebben maar we zullen ALLES proberen.
Om het geld gaat het ons niet; we betalen nog steeds ook al kunnen we al een tijd niet rijden: het gaat ons dus puur om onze pony. Vriendjes zijn?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:02

Lijkt me echt vreselijk, dat je niets in te brengen hebt... Ik wens jullie met de pony alle sterkte toe!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 07:21

Ik hoop dat je lease pony snel beter wordt. Goed dat je wil informeren wat de mogelijkheden zijn.
Ik heb mijn eigen pony in augustus 2004 laten inslapen thuis. Kosten ca. 100 euro voor de dierenarts en 15 euro voor het laten ophalen van mijn pony daarna. (Mijn pony heeft totaal niet gevochten en was na de eerste verdoving al heel ver weg en is heel rustig ingeslapen op haar eigen plekje in de tuin).

Je zou een Veearts kunnen bellen en vragen wat de prijzen op dit moment zijn. Vragen staat vrij, dan kan je meteen ook de mogelijkheden met een veearts bespreken ter informatie.

Beterschap voor je pony.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 07:23

Als het om de kosten gaat dan kan het dier ook nog naar de slager............

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 07:25

Ik hoop dat jullie er samen uit komen wat het beste is voor je pony.

Onze shet is ruim 2 weken terug ingeslapen maar die heeft ook gevochten. Gelukkig met pijnstiller bij de narcose dus het was niet echt vervelend om te zien of zo. Ze heeft nog ruim een uur rondgelopen door de weide.

Ik hoop dat er toch nog wat uit de foto's komt waar iets aan te doen is.

Sterkte, ik blijf je even volgen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 07:26

Slachten kost niets, dan krijg je juist een beetje.

Anne_Babke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 09:33

We weten gewoon niet wat we moeten doen. De eigenaar vindt het zonde dat we zoveel geld uitgegeven aan haar, maar wat moeten we anders?
Wij willen zeker weten wat ze heeft (alleen denk ik niet dat we foto's mogen laten maken) en we willen niet dat ze naar de handelaar gaat.
Het is zo moeilijk, we zijn echt een beetje wanhopig. Denk dat het gesprek morgen ook weinig oplevert, iemand nog suggesties?
Thanks.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:43

Ik zou in ieder geval vertellen dat een arts HKO nooit zonder foto's kan vaststellen en dat deze dus gewoon noodzakelijk zijn om zekerheid te krijgen hoe nu te handelen. Voor hetzelfde geld blijkt het op de foto's totaal iets anders te zijn en is het met wat medicatie vlot te verhelpen.

Laat ze jullie in ieder geval een kans geven om foto's te maken. Dan kunnen jullie in overleg verder kijken.