Wat houdt dit in en gaat dat nog weg? is dit schadelijk als we hem gaan beleren onder het zadel?
Ik hoop dat iemand het weet:) alvast bedankt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
magicjoy schreef:mijn arabier heeft het ook. Veel stappen op het harde om zijn pezen af te harden heeft veel geholpen. Ook mijn eigen gewicht in de gaten houden. en regelmatig rust om evt microtrauma's te laten helen (ik train om de andere dag en na het seizoen heeft hij altijd ongeveer 2 maanden vrij op de weide)
Hij loopt nu klasse 3 endurance, dus met beleid kun je er wel wat mee hoor!
magicjoy schreef:jemig, hoeveel moet je wegen....ik ben zelf echt niet een van de lichtsten, (1.80 lang, 75 kilo op een arabier van 1.57) maar het was voor mij gewoon een stok achter de deur om zelf op te letten dat het ik ieder geval niet zwaarder word. Maar dat is meer iets voor mezelf, ik zeg niet dat anderen dat ook moeten. Het lijkt mij, hoe lichter, hoe beter, maar ik ga mezelf echt niet uithongeren, ik houd veel te veel van lekker eten.![]()
Goed dat je al wandelt met hem, behalve dat hij het leuk vindt, kun je hem al veel leren (verkeersmak) en een goede band opbouwen. Heb je later alleen maar profijt van, geloof me.