Rugspray paardendrogist, ervaringen en gebruik?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Rugspray paardendrogist, ervaringen en gebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 17:45

Door de fysio werd mij aangeraden om Rugspray bij de Paardendrogist aan te schaffen voor mijn paard. Hebben mensen hier ervaringen mee en hoe is het in het gebruik? Hoeveel heb je per keer nodig, hoe lang doe je met zo'n flesje en hoe gebruik je het? Als massage-middel, moet je het er op sprayen? Etc.

Klopt het dat er geen kampher in zit waardoor het niet onder de dopingregelgaving valt? (ik rijd wedstrijden met mijn paard)

Allemaal vragen dus...

Bon_Bon

Re: Rugspray paardendrogist, ervaringen en gebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 07:20

Als je even kijkt op de site van de paardendrogist, daar bij zoeken rugspray intikt zie je zo de informatie staan.
(ik kan het niet kopieren en weinig zin die tekst helemaal over te typen)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 08:00

Sorry, maar ik zie daar niet staan hoe de ervaringen van gebruikers zijn, hoe lang zij met hun flesje doen en of het idd werkt.

Leuk, zo'n paardendrogist, maar wie zegt mij dat hun verhaaltje niet enkel een reclame/verkoopverhaaltje is? Hoor graag meer van andere gebruikers voor ik besluit iets al dan niet op mijn paard te gebruiken.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:33

De rugspray is van groene os en bevat geen kampfer.
Ik hoor van klanten positieve geluiden over het resultaat.
Er zijn echter veel verschillende producten die je paard kunnen helpen, afhankelijk van de klacht Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:44

Ik heb het afgelopen winter ook gebruikt voor mijn merrie met moeilijke rug.
Ik had wel het idee dat het hielp, dat ze zich minder vast hield in de rug en makkelijker ontspande...

suzanne788

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:37

Ik begrijp dat je niet zomaar iets wilt gebruiken, maar de paardendrogist verkoopt iniedergeval alleen kruiden en andere producten die niet onder doping vallen, zij geven jou die gerantie.
Ik had bijv. een duitse merk kruiden voor de gewrichten gekocht bij een normale paardenspullenwinkel, waar een kruid in zit, wat schade kan aanbrengen aan de lever bij langer gebruik dan 3 weken, terwijl op de verpakking stond dat je gewoon kan voeren. Via de paardendrogist weet ik dat dat kruiden slecht zijn voor het lever, mits het percentage van een bepaalde stof dat voorkomt in het kruid laag is, dan kan het geen kwaad, maar de producenten kunnen niet garanderen of de percentage laag is en daarom verkoopt de Paardendrogist geen kruidenmengsel met dat kruid erin, maar dit is alweer 4 jaar geleden ruim, ik weet nu dus de naam van het kruid niet meer. Dus ik vertrouw de paardendrogist wel. Ik ben een stuk voorzichtiger dankzij hen!!!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:54

Een spray kan wel wat verzachten, maar lost het (rug) probleem niet op...
Een (strakke) rug kun je goed loskrijgen dmv massage's
Als dit niet lukt, is er meer aan de hand (bv een wervel probleem)
Daarvoor kun je bv terecht bij een goede osteopaath
Als dit niet afdoende is kun je ook nog naar een manueel therapeut gaan
succes

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 16:45

Umanie... Zoals je kunt lezen is dit door de fysio aangeraden als ondersteunend middel. Mijn paard wordt regelmatig door mijn DA/osteo (minimaal 2 keer per jaar en indien nodig vaker) en door mijn fysio (minimaal 1 keer per jaar, meestal 2 keer per jaar en indien nodig vaker) nagekeken. Daarnaast zijn ook de tandarts en zadelmaker regelmatige (minimaal eens in de 6 maanden voor de zadelmaker en eens in het jaar voor de tandarts) bezoekers van mijn paard... Knipoog

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 08:39

WenK schreef:
Umanie... Zoals je kunt lezen is dit door de fysio aangeraden als ondersteunend middel. Mijn paard wordt regelmatig door mijn DA/osteo (minimaal 2 keer per jaar en indien nodig vaker) en door mijn fysio (minimaal 1 keer per jaar, meestal 2 keer per jaar en indien nodig vaker) nagekeken. Daarnaast zijn ook de tandarts en zadelmaker regelmatige (minimaal eens in de 6 maanden voor de zadelmaker en eens in het jaar voor de tandarts) bezoekers van mijn paard... Knipoog

Als de rug strak blijft, is er toch iets niet in orde,
en zou je eens naar de manueel therapeut kunnen gaan
Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten
Het was maar een goede bedoelde tip..