Wat moet ik nou doen..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Wat moet ik nou doen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 10:56

pff, Ik weet het even niet meer hoor..
Dat er altijd een risico is dat er iets gebeurd oke..
Dat een paard af en toe iets heeft oke.. Dat weet je van te voren..
Maar dit gaat echt nergens meer over!
Ik heb een haflinger gekocht, in Maart,, het is nu Juli.. en ze heeft al 20? dingen gehad..
Ik sta echt op een super stal hoor, paarden welzijn staat voorop.. Maar het is gewoon of land, of stal punt. Er wordt niets afgezet, geen uitloop het is zoals t is klaar..
Mn paard staat nu dus op t land, Ik wordt er gek van! Is ze net kreupel geweest, Hoest ze wel als een gek, Hoest ze niet meer, loopt ze voor wel raar, loopt ze voor weer goed, heeft ze wel weer een jaap in de achterbeen..
Heb je dat allemaal gehad, is het Juli en warm, Heeft ze wel dikke snot ogen en een snotneus (niet groen hoor)
Ze is ook gewoon Down..
Ze staat in een goeie groep, lijkt goed met de anderen overweg te kunnen, Maar die kwaaltjes!
Elke keer de da erbij roepen vind ik echt te ver gaan hoor.. Ik blijf bezig!
Ik heb al geinformeerd naar huis-tuin - en keuken middeltjes voor wondjes ed. Maar niemand kan me iets zeggen..
Bel de da.. Ja HALLO! de da kan intussen mn adres wel opslaan in zn tomtom!
Zit ik me nou druk te maken om niets? Moet ik dr nou buiten laten staan en zo door laten modderen, of in stal zetten waar ze dood ongelukkig van wordt Boos!
Meer mensen met zulke probleempaarden? Ik zie door de bomen t bos niet meer hoor, Ik krijg intussen buikpijn van die knol..
Sorry voor t lange (zeur) verhaal, maar ik moest het echt even van me afschrijven..

Up_to_Date

Re: Wat moet ik nou doen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:01

Hmm vervelend inderdaad...
Ik denk dat je op zoek moet gaan na de oorzaak van de kwaaltjes.

Heb je d'r laten keuren bij aankoop?
Kwam daar iets uit misschien?

Heeft ze wat gekregen tegen het hoesten?
Hoe is de kreupelheid over gegaan? Vanzelf of door medicijnen oid?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 11:04

nee ze is niet gekeurd.. Ze was 13 toen ik haar kocht (nu 14) en ik heb meegekregen dat ze gevoellige hoeven heeft en daarom niet zonder ijzers kan (nog zoiets maar dat terzijde)
Tegen het hoesten moest ik t hooi natmaken, en goed opletten thats it, was ook binnen 3 dagen over maar ik schrok me wl weer dood..
De kreupel heid is met rust en stappen op t harde overgegaan..
Ik moet haar vanmiddag nog temperaturen, Maar als ik zo even op internet kijk vrees ik dat ze nog weleens droes kon hebben..

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:08

Van droes heb ik verder geen kaas gegeten dus kan je daar verder niks over vertellen.
Ik zou iig onderzoeken laten doen zodat je straks niet nog verder van huis bent.
Het zou zonde zijn als er straks niets meer aan te doen is natuurlijk.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 11:09

ja dat is ook wel zo.. Maar ik zit telkens echt half te janken en me druk te maken over dr, terwijl het gewoon steeds kleine kwaaltjes zijn!
Ik denk dan echt wat doe ik nou verkeerd Boos!
Is er dan iets wat ik niet goed doe, dat ze niet gelukkig bij mij is ofzo Boos!

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:09

heel simpel

ik modder niet meer aan met mn paarden
zodra ik iets niet vertrouw, ga ik geen zalfjes en onderzoeken meer doen

nee ik laat meteen bloed afnemen..

vooral bij die van jou lijkt me dat eens niet zo sleght, wie weet maakt ze bepaalde stoffen niet aan om van die neus en hoest af te komen?? en is ze daarom een beetje down??

sterkte

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 11:13

daar zat ik al aan te denken... Mn da behandelt alles een voor een.. Maar is er niet iets een controle ofzo dat ie gewoon meteen op alles controleert.. en wat zijn de kosten daarvan.
Dan weet ik gewoon waar ik aan toe ben met haar..

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:18

bloedtest is ong 100euro maar dan weet je tenminste echt wat, doe ieder jaar standaart checken bij mijn paard

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 11:19

okee, en dan test hij op van alles?
dan heb ik die 100 er echt wel voor over, ik wil gewoon weten wat er allemaal is..

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:23

100 euro!!! dure DA ik betaal 43 euro, ok daar komen voor rijdkosten bij...
hij test dan op alles

wat je ook nog kan doen, is goedkoper is naar

www.zonneschakel.nl die doen het aan de hand van manen ( 50 euro) binnen een week uitslag en eventuele medisijnen bij prijs in begrepen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 11:24

Thanx! Dan ga ik eens rond kijken, er is toch echt iets niet goed, Ik hoop maar dat het meevalt..
In ieder geval bedankt voor t medeleven Lachen

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:28

graag gedaan.. laat je ons weten hoe het afloopt??

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 11:30

zeker! Ik ga nu meteen die vrouw even mailen van die site die je linkte!

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:34

anneke Pling

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 11:39

Ik heb dr gemaild!
Nu hopen dat ze iets weet, of kan doen Lachen

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:14

nou elma je bent niet de enige die doodloof word van haar knol hier zit er namelijk nog eentje.
ik heb een paard van 20 jaar wat me heel veel geld kost en waar ik eigelijk al 2 jaar niks meer mee kan doen
7,5 jaar geleden kreeg ik haar van de vorige eigenaar... niemand kon er wat mee doen behalve ik, ben ook de 6e eigenaar van haar. En sinds 3 jaar ben ik er achter gekomen waarom zij zo opstandig was onder het zadel ze heeft verslette ruggewervels en een heup wat niet helemaal meer lekker voelt heb ongeveer 6 keer een osteopate er bij gehaald en iedere keer viel ze terug in haar oude patroon... vroeger was ze ook altijd hengstig dit is 3 jaar iets minder geworden maar sinds kort laat ze zich door elke ruin belagen.. ze dringt zich gewoon op als ze hengstig is.... ruinen springen er op en dat gaat ze hele dag door .. ze zit helemaal onder de drap benen alles.. rijden doen ik eigenlijk al 2 jaar niet meer zon hele enkele keer pak ik nog es 't zadel en wil ik een rondje stappen maar zelf dan loop ze te klooten en staak voor het eerste blaadje wat wapperd al.. nou einde lol...sinds kort vind ik haar ook heel erg veranderen... kwa karakter kan alleen maar hinneke en gillen als je aan het poetsen ben, rondje wandelen is geen wandelen meer maar fokkie doen .. dribbelen steigeren... als ze andere paarden ziet gaat ze nog harder fokken...plast en poep in gang. een normaal paard kan je met dit weer dag en nacht zonder deken buiten laten staan.. maar als er een buitje is gevallen en je komt staat ze als een hond met de staart tussen de kont omdat ze het koud heeft ... ik sta op een full pension maar zomer staan ze dag en nacht er op dus als er iets is moet je daar zelf voor zorgen... dus als het warm is moet ik zelf de deken af doen als het kouder word erop.. maar ik moet ook zeker om de dag naar stal om haar in een padock te zetten anders krijg ze last van gaskoliek van het gras een echte zorg paardje

ik ken haar al vanaf mijn 11 jaar en al 7,5 jaar in me bezit maar begin het nu toch echt wel beu te worden.. dat je een paard niet meer kan rijden ala maar je verwacht nog wel een normaal rondje over straat te kunnen zonder dat je als een balon om hoog word getrokken... ik heb altijd gezegd je heb dieren daarmoet je voor zorgen wat het ook kost en dan maak het niet meer uit of je er niet op kan rijden maar ik ben het zo zat.. ik heb gisteren dan ook een dierenarts gebelt ... om een bloedtest en haar helemaal na te laten kijken... je zou haast denken dat er iets moet zijn...

maar ik ken dat gevoel heel goed je bent moederloos.... je wilt er plezier van hebben wat ik altijd wel heb gedaan hoor maar ik weet ook niet wat ik er mee aan moet...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 12:19

Sjemig zeg, dat is wel heel heftig!
Zo erg heb ik het nog niet, Bij mijn paardje blijken het steeds kleine kwaaltjes te zijn..
Maar wat jij heb is wel vreselijk zeg Boos!
Ik hoop dat de bloedtest jou dan wat duidelijkheid geeft!
Ik snap echt wat je bedoelt, en ik ben echt geen opgever, Ik verkoop haar niet, om maar de makkelijkste weg te kiezen, maar af en toe zit ik echt wel van wat moet ik hier nou mee!
Ze zou as. hengstigheid gedekt worden, maar eerst dit maar eens achter de rug, dan kijken we wel verder..
In ieder geval heel veel sterkte met jou merrie, want het is echt niet leuk meer zo!!

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:25

nou er zijn nog wel veel meer dingen maar dan ben ik morgen nog niet klaar met praten haha, dan word je moet van me, verkopen doen ik haar niet... ik heb een paar maanden terug haar een een paardenrusthuis gebracht maar dat stond me ook niet aan ... je moet haar dan uit handen geven en kon er nachten niet van slapen zelf nacht merries gewoon ... je merkte dat ze daar niet op haar plek was... vroeger wilde ik mijn merrie ook laten dekken maar al snel vond ik dit niet de goede keuze... stel je voor dat er nog zo'n draak uit kom dit omdat zij een heel moeilijk karakter heeft

maar niet op geven hoor komt helemaal goed... kun je ook neit een stukje af zetten het land....

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 12:28

Nee, ik maak me ook echt snel zorgen om haar, als ze weer eens iets heeft krijg ik direct buikpijn gewoon Tong uitsteken
Daarom vraag ik me ook af of ik niet een beetje spoken zie, Omdat iedereen op stal zegt joh, ze is niet ziek, ze oogt niet ziek, en ze loopt goed hoor! Nouja ik zie dat niet zo, het zit me gewoon niet lekker!
Nee afzetten kan ik niet doen Boos! Ze hebben zo al net genoeg ruimte en er zijn gewoon strenge regels..
Ik kan wel kiezen haar op stal te zetten maar of ik daar nou iets mee op schiet weet ik ook niet..

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:31

Elma_ schreef:
Nee, ik maak me ook echt snel zorgen om haar, als ze weer eens iets heeft krijg ik direct buikpijn gewoon Tong uitsteken
Daarom vraag ik me ook af of ik niet een beetje spoken zie, Omdat iedereen op stal zegt joh, ze is niet ziek, ze oogt niet ziek, en ze loopt goed hoor! Nouja ik zie dat niet zo, het zit me gewoon niet lekker!
Nee afzetten kan ik niet doen Boos! Ze hebben zo al net genoeg ruimte en er zijn gewoon strenge regels..
Ik kan wel kiezen haar op stal te zetten maar of ik daar nou iets mee op schiet weet ik ook niet..

nee joh lekker buiten laten staan, en misschien zien je ook wel spoken als andere mensen zeggen dat ze goed loopt!je kunt altijd een bloed test af nemen doen ik ook kost bij mij rond de 137 euro incl visite kosten.. de een is iets goedkoper als ze ander maar .. ik kies voor de iets duurdere...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 12:31

Ja ik doe het wel, al is het maar voor de zekerheid, dan hoef ik me in ieder geval niet zo druk meer te maken..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:32

hier nog een,ik heb ook flink pech gehad met mijn paard,ik heb hem nu 15 jaar,waarvan hij geloof ik de laatste 3 jaar goed is...
dat wil zeggen 12 jaar ellende,beginnend met hoefbevangenheid(door een verkeerd medicijn van de da...) daarna een keer nierkoliek,niet meer kunnen plassen,en nog ongeveer 10 x hoefbevangen geweest,de ene keer ernstiger als de andere....
heel wat nachtjes wakker gelegen dus,het blijft mijn schat,wat wil je als je al zoveel hebt meegemaakt....tot 2x toe bijna ingeslapen moet worden....nu gaat hij al 3.5 jaar goed,het wel tijd toch?
Ik zou als ik jou was inderdaad zijn bloed eens laten controleren,hoewel,toen mijn paard 3.5 jaar geleden bijna ingeslapen zou worden waren alle bloedwaarden goed....behalve het paard niet...

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:33

denk dat de prijs niet gebasseerd is op beter of sleghter maar op het gedeelte waar jullie wonen en waar ik woon Tong uitsteken

alles boven de rivieren is nu eenmaal iets duurder dan hier, en zo ook met de DA

ik ga vaak al na duitsland ( is vanuit stal maar 15km) en daar is het weer de helft van hier..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 12:35

wow, en dan zeur ik met mn kwaaltjes!
Nouja het begint met iets kleins he.. ik ben bang als ik het door laat gaan het gewoon straks wel echt serieus wordt..
Daarom laat ik ook maar een bloedtest doen.. ik zou dr het liefst binnenstebuiten laten keren Tong uitsteken

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:56

geerke schreef:
hier nog een,ik heb ook flink pech gehad met mijn paard,ik heb hem nu 15 jaar,waarvan hij geloof ik de laatste 3 jaar goed is...
dat wil zeggen 12 jaar ellende,beginnend met hoefbevangenheid(door een verkeerd medicijn van de da...) daarna een keer nierkoliek,niet meer kunnen plassen,en nog ongeveer 10 x hoefbevangen geweest,de ene keer ernstiger als de andere....
heel wat nachtjes wakker gelegen dus,het blijft mijn schat,wat wil je als je al zoveel hebt meegemaakt....tot 2x toe bijna ingeslapen moet worden....nu gaat hij al 3.5 jaar goed,het wel tijd toch?
Ik zou als ik jou was inderdaad zijn bloed eens laten controleren,hoewel,toen mijn paard 3.5 jaar geleden bijna ingeslapen zou worden waren alle bloedwaarden goed....behalve het paard niet...

dit was ook niet bedoeld dat het kwam prijs beter zou zijn of niet... gaat er meer om ervaring met een DA of een dierenarts waarvan je neit weet hoe ze hun werk doe.. nu heb ik er ook eentje die van 137 euro incl maar daarvan weet ik ook niet hoe ze zijn.. maar heb wel goeie berichten er over gehoord de Da die ik altijd heb normaal deden geen moeiten om te kijken waar de kosten op kwamen aangezien ik nooit een bloed onderzoek heb gedaan wil je toch wel wetenw aar je ongveer op moet rekenen..