Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
zammetje schreef:Mijn paard heeft ook een schiefel, die helaas nog steeds onrustig is, en dan ook kreupel is in de bak op de linkerhand, in draf en gallop.
Ik heb nu een jaar elke dag een half uur gewandeld/ of er op gestapt. Buiten, op harde ondergrond. In de bak belast je de schieffel veel meer, omdat de bodem zacht is en je paard toch de bocht door moet. Ik zou, zeker nu het been af en toe nog warm is, niet in de bak rijden en geen korte bochten vragen. Ga lekker buiten stappen/ stapritje doen, verwacht niet te veel van hem en houd het bij een half uur per dag.
Ik hoop voor jou dat de schieffel op een gunstige plek zit en dat je straks weer kan rijden. Helaas zit er voor ons niet veel meer in dat een stapritje/ wandeling en af en toe een stukje draven.
mirgino schreef:is een operatie voor jouw paard dan geen optie?
toen de mijn afgelopen okt [ 2,5 jr na de breuk] rot en kort ging lopen hebben wij het ook over een operatie gehad
gelukkig lag de pees nog mooi vrij en was het iets anders.
een ouder paard op mijn vorige stal is geopereerd aan de lage breuk net boven de kogel
en na 6 weken konden ze weer gaan opbouwen.
zij is toen weggegaan en ik ben later weggegaan dus weet niet hoe het nu gaat
maar dit paard was 22jr