Welk ontwormingsmiddel kopen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annesneisje

Welk ontwormingsmiddel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 19:13

Hallo,

Normaal koop ik ontworming voor mijn paard via internet. Laatste keer heb ik Equimax gebruikt voor mijn haflinger (wel niet volledig opgebruikt, want hij weegt geen 700 kg). Nou hoorde ik laatst dat je best voor verschillende seizoenen ander ontwormingsmiddel koopt om gericht tegen bepaalde ongewenste parasieten in te werken. Wie kan hier meer over vertellen, en welk ontwormingsmiddel is ideaal voor deze tijd van het jaar? Mijn paard loopt in de wei met 2 schapen.

TNT

Re: Welk ontwormingsmiddel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:29

dan moet je het vanaf nu via je da regelen vanaf morgen zijn de wormenkuren op recept

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 07:46

Ik wordt ook helemaal gek van die *** wormenkuren. Ik heb het een dierenarts gevraagd en die heeft mij aanbevolen om 4x per jaar de equimax te geven. Dit is gewoon een gemakkelijk en effectief ontwormingsschema. Verder krijgt ie ook nog voor het weideseizoen een lichte kuur.

froukjeschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:13

hallo
per 1 juli moet je het via de dierarts bestellen.
dan moet je een poepmonster opsturen als je het idee heb dat je paard wormen heeft. en dan kijkt de DA onder de microscoop welke wormen het zijn en dan kan je gericht wormenkur geven de goede wormenkur. en het goede aantal gewicht omdat mensen vaak maar wat geven en dat is vaak of te weinig of te veel.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:46

Ik vind dat je beter kunt voorkomen dan genezen.
En vind de beslissing om wormkuren via recept te krijgen ook niet alles.
Ik geef mijn paarden elke keer een ander kuur.