littekens

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SanneOrayen

littekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 12:26

hoii
ik heb een vraag voor jullie.
mijn paard heeft een aantal littekens op zn rechter achterbeen.
Groeit hier ooit nog haar op??

Xx Sanne

LaVieDivine

Re: littekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:43

als er geen wildvlees in gegroeid is wel, maar de kans bestaat dat dat witte haren zullen worden.

mn paard heeft echter een lelijke dikke litteken op zn achterbeen waar geen haar meer op groeit, omdat dat dus niet netjes genezen is...

SanneOrayen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 12:45

oke,,hy heeft waarschijnlijk in het prikkeldraad gezeten..
en het is best wel goed genezen
maarja maakt niet uit als het maar haren zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:47

Mijn god prikkeldraad??? Lijkt me uitgesloten aangezien er geen mens meer is die dat gebruikt als afrastering bij paarden. De risico's zijn al jaren bekend en "koeienboeren" hebben het ook allang afgeschaft.

SanneOrayen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 12:51

jaa,,maar toen wij heb kochten had hij dat al..en daarom denken wij prikkeldraad want het is niet geopereerd want het is geen recht litteken als je snapt wat ik bedoel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:54

Een paard kan ook wat krassen oplopen door andere oorzaken dan prikkeldraad hoor. Beetje voorbarig dat je gelijk aanneemt dat ie in de scherpe draad heeft gezeten.
Maar het is niet zo moeilijk te achterhalen waar je paard door de jaren heeft gestaan, een telefoontje naar de vorige eigenaar zou denk ik veel opheldering geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:01

Mijn paard heeft ook als jaarling in het prikkeldraad gelegen. Vreselijk dat mensen nog altijd gebruik maken van deze omheining. Mijn paard heeft er intern niets aan overgehouden maar het haar waar het draad heeft gesneden is niet meer teruggegroeid.

SanneOrayen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 13:48

ow okee..maar wij denken gewoon dat het door prikkeldraad komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:52

Ach ja....
Hoe is het met de andere problemen van je paard, het hoog opgooien en aan één kant vastpakken van het bit? Heb je nog iets aan de goede adviezen hier op Bokt gehad?

Kims22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:48

Mijn paard heeft ook kleine littekentjes op de achterbenen maar hier groeien geen haren meer.

clauutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:25

mijn paard heeft laatst in het weiland draad gezeten. want er kwam een ponytje van de buuren en die was onder het draad door gegaan en toen gingen ze een beetje rang bepalen en toen bleef me paard vast zitten toen had hij een snee tot op het bod bij het spronggevricht er zit wel een lidteken maar het is wel netjes genezen er is een dierenarts bij geweest maar omdat het op het spronggevricht was had hij het niet gehecht maar het duurde heel lang tot dat er een korsje op zat want als er een vlieg op zat dan schopte hij hem weer open

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:07

PP > MD

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:22

Onze oude pony had ook een heel lelijk litteken rechts achter, een oude draadwond die ze als veulen had opgelopen. Hij was echt lelijk en er groeide geen haar op, het was een groot litteken, wat ook trok aan haar huid waardoor ze er regelmatig last van had.
Wat wij hebben gedaan, en wat na 10 jaar niks doen (door oude eigenaar) toch wel hielp was: calendumed zalf erop smeren, elke dag. Het werd wat zachter en minder lelijk. Het werd roze ipv viezig grijs. Tuurlijk, het is nooit verdwenen, maar het werd mooier en ze kreeg er minder last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:38

Hee Fem_daf, je bedoelt Calendula-zalf neem ik aan. Inderdaad erg goed spul bij behandeling van littekens, ook oudere littekens.

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:42

ja, dat ja. haha, het staat op elke tube anders! Heb het maar rechtstreeks van de tube gehaald die ik thuis had liggen, gebruik het ook voor mijn eigen wonden/ littekens.

SanneOrayen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 07:55

oke ik zal het Calendula-zalf is proberen dankje:D