Doorgezakte rug: Slecht?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Doorgezakte rug: Slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 19:28

Hoi,

Mijn verzorgpaard heeft een iets doorgezakte rug. Het is niet zo dat het nou heel erg is hoor, maar tsja, wel duidelijk te zien..
Nou vroeg ik me af: Is dit slecht? Is de bespiering dan niet goed of...? Nu ik erover nadenk lijkt het het laatste jaar/2 jaar wel erger te zijn geworden..
Omdat ze een fokmerrie is dacht ik zelf dat het hier ook wel mee te maken heeft.. Ze heeft verder geen last van haar rug ofzo hoor. Met rijden (ik rij alleen buitenritten met haar) bokt ze nooit en heeft ze er altijd plezier in. Verder kan ik ook gewoon op haar rug drukken na het rijden ofzo, dan zouden paarden met rugproblemen toch inzakken?

Alvast bedankt..

Groetjes, [***]

Marieke_K

Re: Doorgezakte rug: Slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:42

Je geeft aan dat je veel buitenrijd, dan train je toch minder de rugspieren dan dat je dressuurmatig traint.

Stef heeft ook een holle rug, dit is wel een stuk minder geworden doordat ik gericht met hem train. Weggaan zal het nooit meer, maar zolang de merrie niet aangeeft er last van te hebben is het goed.

Je kan de rugspieren gaan trainen door dressuurmatiger te gaan rijden, neem dan les! Daar worden de rugspieren sterker van en de rug wat rechter (het zal nooit helemaal verdwijnen, maar wel verbeteren).

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 14:19

Hmmja. Opzich zou ik wel les willen nemen, maar ten eerste heb ik geen bak tot mijn beschikking..
En ten tweede, ze is al 16 jaar oud, en heeft dressuurwerk nooit echt leuk gevonden.. (ik heb al eerder met haar gelest op de manege waar ik toen reed, deze is inmiddels gesloten..) Ze vind buitenritten prachtig..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:06

Zo lang ze nergens last van heeft maakt het toch niet zoveel uit. Je zou ook met longeren wat kunnen trainen, met behulp van dubbele lijnen ofzo.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:36

de bespiering doet veel met de rug van een paard. Mijn paard heeft ook een iets hollere rug. Als ik haar gerichter train dan komt deze beter omhoog te staan. doe ik weer en poosje te weinig zie ik dat direct terug in haar rug

slipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:36

De bespiering proberen te trainen.