Ijzer kwijt... klinische keuring?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

M_i_R

Ijzer kwijt... klinische keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 17:40

A.s. maandag zou mijn merrie klinisch gekeurd worden. Helaas is zij afgelopen nacht een ijzer kwijt geraakt en komt de hoefsmid pas maandagavond. Nu kan de veearts de ijzers er voor de keuring onder weg halen, zodat ze i.i.g. met alle vier de hoeven blootsvoets is, maar ik vraag me ernstig af of dit geen invloed heeft op de keuringsresultaten. Verder loopt ze nu niet anders dan normaal, en de hoef ziet er (redelijk) netjes uit. Ik kan natuurlijk een nieuwe afspraak maken voor de keuring, maar het is nodig voor de opname in de verzekering en dat doe ik het liefst zo snel mogelijk.

Ik zou daarom graag horen van mensen die ervaring hebben met een dergelijke situatie en vooral wat jullie in dat geval hebben gedaan!

Alvast bedankt!

M_i_R

M_i_R

Re: Ijzer kwijt... klinische keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 20:14

Ook minder positieve verhalen zijn welkom hoor! Ik kan me haast niet voorstellen dat niemand hier ooit tegenaan gelopen is Lachen

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:17

Het is zo dat een paard wel wat gevoeliger kan zijn als ze net op blote hoefjes staan (alsof ze op eieren lopen).
Het kan idd (nadelige) invloed hebben op de keurings resultaten.
Is er niet een andere smid in de buurt?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 22:12

Daar was ik dus al bang voor... De assistente raadde het me aan, maar het leek mij een wat minder plan Lachen Maar aangezien morgen helaas geen optie is, maakt het qua smid ook niet meer uit. Dan wordt het toch de keuring verplaatsen helaas... In ieder geval, bedankt voor je reactie!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:14

Komt de DA naar jou? Of ga jij naar kliniek? Want de meeste klinieken hebben wel een hoefsmid in dienst die er even een ijzer onder kan slaan.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 00:15

de DA komt hier, en afgezien daarvan zouden de ijzers er juist net onder weg Lachen Maar toch bedankt!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:53

Ik zou zelf even goed kijken of ze regelmatig loopt op harde bodem, ook op de volte op beide kanten.
Zo niet kun je het beter afzeggen...

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 20:31

Voor de zekerheid heb ik de keuring inmiddels afgezegd Lachen Het is jammer, maar ook weer niet het einde van de wereld! Waarschijnlijk wordt ze nu 2/3 dagen later gekeurd...