biavra buik

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rugby

biavra buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 16:37

ik heb een 3 jarige shet die in het verleden heel erg verwaarloosd is geweest. zo erg dat ik zelfs bang was dat hij het niet zou halen.
Nu wil hij niet echt dikke worden maar heeft wel echt een dikke buik aan de onderkant??
Hij heeft geen wormen ofzo daar is al naar gekeken
misschien iemand enig idee wat dit kan zijn en wat er aan te doen???
verder heeft hij ook heel veel moeitje met door zijn vacht heen komen

marquez1

Re: biavra buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:43

Weet je zeker dat het geen wormen zijn? Wat is er tot nu toe aan wormen gedaan? Niet alle wormen kuren helpen tegen alle soorten wormen. Misschien eens met een ander middel ontwormen.
Het slecht door de vacht komen, komt doordat de pony is slechte conditie is (geweest). Een gezond paard komt goed door zijn vacht.
Op de kinderboerderij waar ik werk hebben wij een mini-paardje gekregen van een particulier. Hengstje was 1,5, was erg mager, met een gigantische buik. Gelijk da gevraagd hoe we het beste konden ontwormen en opknappen. Inmiddels 8 maanden later heeft hij het goed naar zijn zin. Hij is lekker dikker geworden en zijn buik is weg. Hij heeft nu ook moeite met het verharen, daarom hebben we de resterende wintervacht weggeschoren. Ookal is hij nu goed in conditie, dat slechte verharen heeft hij nog geerfd uit de tijd waarin hij het minder goed had Ach gut

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 17:59

het zijn zeker geen wormen, dat is al door de dierenarts na gekeken.
Ik weet dat hij gewoon nog steeds niet helemaal hersteld is en we zijn toch zeker al ruim en jaar verder. hij is wel lekker vrolijk.
alleen vraag ik me toch echt af hoe het met dat buikje zit.
verder loopt hij achter ook niet helemaal zo als het hoord, hij heeft er geen last van maar loopt een beetje stijf en wijd beens achter.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:20

Wat en hoeveel voer krijgt hij?

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 21:49

verschillen, hij staat in elk geval op het land dus gras en in de winter natuurlijk ook hooi
daarnaas krijgt hij of musli of slobber en soms biks.
ook daar hebben we al het een en ander mee uitgeprobeerd.
verder krijgt hij geregeld extra vitamines en geregeld lijnzaad