easyboot epic, welke maat?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

easyboot epic, welke maat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 15:29

Nou ben ik dus aan het kijken voor hoefschoenen, aangezien de hoeven van mijn merrie zo snel slijten en ik geen hoefijzers wil.
Nou kwam ik dus uit bij de easyboots, leuk en aardig maar toen moest ik dus de maat weten. Zodoende een meetlat gepakt en de pony en meten maar, de breedte is 11 cm en de lengte 13 cm ( neem aan dat ik de ballen ook mee moet meten?!)

maten:
00: wijdte 98-110 mm lengte 106-117 mm
0: wijdte 11-116 mm lengte 118-124 mm

Pony is wel pas net een weekje geleden bekapt, dus weet niet of dit verschil uitmaakt?
Welke maat moet ik nu nemen?

Speedster

Re: easyboot epic, welke maat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:37

Op de site van easyboots staat precies tot waar je moet meten. Als je de ballen mee meet, zit je te ruim. Als je tussen 2 maten uitkomt, moet je de ruimste nemen, want de lengte van de hoef moet er wel in passen. Meten als je pony pas bekapt is, is juist goed trouwens.

Tinkerbel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:21

Mijn pony heeft precies dezelfde maat, als de pony van mirriejj. Ik had voor haar ook maat 0 aangeschaft, maar deze bleken dus net iets te groot te zijn. Met als gevolg, dat ze steeds uitgingen, of gingen draaien. Niet echt lekker rijden dus. Nu heb ik maatje 00 en die zitten super. Het enigste nadeel is, als de hoeven iets langer worden, ze erg moeilijk aangaan. Maar als je paardje regelmatig bekapt wordt, is dit niet echt een probleem. Beter dan schoenen waar je niets aan hebt, ik heb de epics (die met de sok eraan) en heb het achterste bandje in de schoen eruit gehaald, zo krijg je meer speling voor de lengte van de hoef.

palham

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:32

Altijd de correct breedte nemen, anders gaan de schoenen inderdaad uit., is ook mijn ervaring. Als er meer dan 2 maten verschil tussen lengte en breedte is, is het misschine voor jouw pony niet de geschikte schoen. Bij easyboot kan je ook de voorkant een stukje open laten maken, als een sandaal, zonder kwaliteitsverlies.