fysio/homeopaat heel duur.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

fysio/homeopaat heel duur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 15:27

Omdat de zadelpaster bij mijn paard(doet er niet toe welke) had geconcludeert dat het een blokkerende wervel had, had ik via haar een fysiotherapeute gebelt en die had mij verteld dat ze door middel van mijn paard te masseren en te kraken, zijn rug weer recht kon zetten. Het was allemaal een hele kleine ingreep, want zo'n blokkeerende wervel komt er vaak voor.

Toen ze kwam heeft ze allerlei homeopatische dingen gedaan waarover ze niks had verteld aan de telefoon, ze ging met kleine toestelletjes (niet electrisch) rond hem zwaaien en concludeerde dat het paard de meest gekke lichamelijke afwijkingen had, wat ik na een tijdje zelfs echt lef vond dat ze dat soort dingen concludeerde terwijl ze geen arts is! Ook ging ze acupunctuur naalden in hem zetten en met een zwabber ding kijken of hij tekorten had aan bijvoorbeeld magnesium etc.

Als ik dit had geweten had ik haar nooit laten komen, ik ben hier namelijk veel te nuchter voor. Ik geloof in medisch onderzoek, en bewijs. Verder had ik ook niet aan haar gevraagt of ze mijn paard's organen op haar manier wilde 'onderzoeken' maar gewoon om iets aan zijn rug te doen. uiteindelijk heeft ze dat heel erg goed gedaan hoor.
Nou los van het feit dat ik er geen klap van geloof wat ze allemaal vertelde, kost dit consult me 100euro. Ik vind dat persoonlijk nogal duur, een stuk duurder dan de gemiddelde keer dat de veearts langs komt.
Natuurlijk had ik vanaf het begin al moeten zeggen dat ik dat homeopatische gedoe niet wilde, dat is inderdaad misschien mijn eigen fout geweest. Maar ik had ook niet gedacht dat ze er 2!! uur mee bezig zou zijn. En ik dacht vooral dat ze dat gezwaai met dat ijzer maar eventjes zou doen, en ik kon het heel erg moeilijk afkappen.

Ik vind het een nogal vervelende situatie, en natuurlijk vraag ik nooit meer of ze wil komen. Nu heeft mijn moeder haar gemailt om te vragen wat zo'n consult nou precies kost, want ook daar hadden we het niet over gehad, weer een fout van mij. Maar ik vraag me af wat we er nu mee moeten doen? Haar toch hier op aanspreken? Of gewoon lekker laten. Het lijkt me dat ik dat geld gewoon moet betalen, want ze heeft haar werk gedaan ok al was het niet het afgesproken werk.

sorry overigens als het topic hier niet op zijn plaats staat

Casarell

Re: fysio/homeopaat heel duur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:34

Ik denk dat je dit gewoon moet laten zoals het is.
Tuurlijk is het even een hoop geld, maar je had je beter kunnen laten informeren.

Persoonlijk ben ik ook helemaal niet van de homeopatie.
Maar fysio en vooral osteo, staat bij mij toch wel hoog aangeschreven. Nu moet ik erbij vermelden dat ik heb gezien hoe mij paardje toen reageerde op dat moment, en hoe hij uiteindelijk zoveel vebeterde. Maar homeopatie... nee bedankt.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:21

Was ze behalve al het homeopatische ook wel gewoon dierfysiotherapeut? En heeft ze de problemen met de wervelkolom op kunnen lossen?

Het is niet zo netjes van haar misschien, maar ik denk dat je niet echt anders kunt dan het bedrag betalen en de volgende keer eerst goed te informeren naar de kosten. Het is inderdaad nogal een bedrag!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:29

Wie heb je laten komen?
Kan natuurlijk dat dit de werkwijze van deze therapeut is Lachen Als je je daar niet in verdiept en dit niet afspreekt van te voren, zul je gewoon moeten betalen en kan je haar daar imo ook niet echt op aanspreken.
Er zijn zat fysiotherapeuten die op de 'normale' manier behandelen alleen. Andere doen uitgebreider onderzoek op hun manier, ik vind het niet raar dat iemand niet zomaar van een diagnose van een ander uit gaat maar ook eigen onderzoek doet....

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 16:34

als je echt wil weten wie eht is, zal ik je een PM sturen, want ik vind het niet zo netjes om dat hier opelijk te vertellen.

Ik had me inderdaad niet verdiept want ze had me zelf verteld dat ze enkel zijn rug zou recht zetten.
Verder heeft ze dat inderdaad erg goed gedaan! Lachen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:52

Ik hoef niet persé te weten wie het was, maar ik weet wel een aantal die standaard zo te werk gaan. Dan kan je ze imo niets kwalijk nemen Lachen
Wel super dat het goed geholpen heeft!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:56

Ik ben helemaal niet voor dit soort dingen, maar hier is afgelopen woensdag een osteopaat geweest die ook dierenarts is. Dat geeft bij mij in elk geval wel een beter gevoel.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:59

Ik vind het ook niet zo netjes, ze moet het in ieder geval vragen voordat ze iets gaat doen, niet van alles extra doen en dan een enorme rekening presenteren, ik heb het ooit ook een keer gehad met een Osteo, die ging met naalden in mijn paard zijn rug prikken en ik kreeg een watertje dat ik hem dagelijks moest geven, paard liep een stuk beter maar ik moest toen wel iets van 120 gulden betalen, nu vraag ik altijd vooraf wat het gaat kosten.

@aerdenhout1: kan je me de naam van die osteo PB-en, ben opzoek naar iemand die Osteo is maar wel down to earth zogezegd

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:02

Een osteopaat die met naalden bezig gaat die mag bij mij direkt het hek weer uit. En dat watertje was dat misschien van Jomanda???? Haha! Haha!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:06

hahaha idd, we hebben het water geproefd en het leek gewoon kraanwater, die mafkees hebben we dus niet meer gevraagd, al had ie wel netjes gekraakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:54

Wat veel mensen niet weten en ik ook niet wist.Is dat het zweverige wel een beetje bij de osteo hoort.Als je iemand down to earth wil hebben neem je beter een manueel kraker.

De werkwijze is ongeveer het zelfde maar de denkwijze niet daar zit het verschil in.

Ik moet zeggen dat ik ook eens een Osteo bij mijn paard heb gehad omdat ze niet meer galoperen kon,na een trap van een paard.En eerlijk is eerlijk hij heeft haar goed gekregen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:09

Volgensmij gaat het hier om een fysiotherapeut, en geen osteopaat. Lachen

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:16

silvana schreef:
Wat veel mensen niet weten en ik ook niet wist.Is dat het zweverige wel een beetje bij de osteo hoort.Als je iemand down to earth wil hebben neem je beter een manueel kraker.

Dat is niet helemaal waar.
Het probleem met osteopathie is, dat het geen beschermd beroep is.
Iedereen mag zich dus zo noemen, of hij nou wel of geen studie heeft gedaan.
Er zijn inderdaad veel van dat soort "vage types" , die met duur betaald water komen, etc, en een bord osteopaat aan de deur hebben hangen, maar dat hoort zeker niet bij de osteopathie.
Als je wilt weten wat osteopathie echt inhoudt, moet je eens kijken op www.icreo.com , daar vind je ook gediplomeerde osteopaten op.
Inderdaad heeft osteopathie raakvlakken met manuele theapie en chiropractie.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 17:01

mij werd ook verteld dat mijn paard een hersentumor had, ze had een homeopatisch middel voor me, of hollistisch dat weet ik niet meer, maargoed, dat middel zou het allemaal later verdwijnen. En daar werd ik nogal bozig van eigenlijk. Dat ze er zo luchtig over doet. Zou lekker makkelijk zijn als kanker zo opglost kon worden, met homeopatische druppeltjes in het voer.

Ik hou echt echt echt niet van homeopatisch/osteopatisch/hollistisch en ook die acupunctuur stond me niet aan. En als ik het had geweten had ik he niet gedaan

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:01

Dat zijn dus idd dingen die imo niet kunnen..

Hoe weet iemand nou dat je paard een tumor in zijn hoofd zou hebben Verward Boos!
Heeft men daar een sensor voor of zo?? Of RX/scan ogen??

Nee, een goeie osteopaat is idd aangesloten bij het icreo.
De osteopaat die ik toen had heeft mijn paard goed geholpen, en heeft niets anders gedaan dan manuele technieken toegepast... geen poedertjes, druppels, hamers sikkels en beitels.. nee, alleen met de handen blokkades en spanningen opgeheven in spieren, zenuwen, skelet etc.. door bepaalde handelingen uit te voeren bij het paard.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:50

Meid, je paard zijn rugproblemen zijn blijkbaar opgelost, als je niet wilde dat ze die andere activiteiten met je paard ging uitvoeren had je dat gewoon moeten zeggen. Alles wat je nu zegt/doet is achteraf gel*l waar je niks aan hebt. Ik zou het gewoon betalen, en als je niet achter de werkwijze staat van deze persoon dan weet je in ieder geval wie je de volgende keer niet belt bij problemen...