Fikse verstuiking - hoe lang duurt dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Fikse verstuiking - hoe lang duurt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 11:17

Drie weken geleden heeft mijn paard zich gigantisch verstapt, waarna ze kreupel liep. Linkerachterbeen (kogel) was eerst dik, maar ondertussen is de zwelling verdwenen en ziet het er weer normaal uit. We zijn naar de dierenarts geweest, foto's en pezen zijn goed - conclusie: fikse verstuiking, moet vanzelf weer overgaan.
Onder andere omstandigheden had ze ontstekingsremmers gekregen, maar omdat ze drachtig is alleen een smeerseltje (Dolabene). Ze loopt in de wei en begint duidelijk minder last te krijgen. Ik stap haar weer wat af onder de man en dat gaat goed. In draf voelt het nog niet goed, dus daar wacht ik nog even mee.
Heeft iemand ervaring met dit soort blessures, hoe lang kunnen ze duren?

Aukelizzy

Re: Fikse verstuiking - hoe lang duurt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:07

Een flinke verstuiking kan echt heel lang duren.
Je moet echt in weken denken hoor.
Langzamerhand zal het beter gaan ,maar als je zelf iets flink verstuikt of kneust duurt dat ook heel lang.
Beterschap voor haar.

Vajramani

Re: Fikse verstuiking - hoe lang duurt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:41

Een fikse verstuiking kan idd heel lang duren. Vorig jaar dit zelfde probleem meegemaakt met mijn paard en hij is er toch 2 maanden uitgeweest.
Stappen onder de man deed ik ook. Verder stond hij overdag op stal. Maar dat was meer omdat hij zich niet rustig kon houden in het land.