Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CarpeDiem schreef:Een ziek paard met uitvloeiing uit de kling.
Baarmoeder ontsteking kan best makkelijk lijden tot een sepsis (bloedvergiftiging). Zou dus maar niet te lang wachten met Da bellen, anders is het straks niet meer nodig.
Baarmoeder ontsteking is alleen maar door een Da te behandelen, als eigenaar kun je daar niets aan doen
Waarom verdenk je haar van Baarmoederontsteking?
CarpeDiem schreef:zuur met aansingelen is die van mij ook. Das volgens mij meer merrie kwaal. Maar als ze dat ineens is gaan doen kan dat wel een teken zijn dat er iets niet goed zit.
Uitvloeiing van de tepels doet me meer denken aan uierontsteking. Wat voor kleur heeft het? Is de uier warm?
Goede symptoom van baarmoederontsteking is: hand achter in zn kling en de baarmoeder in. Als er dan pus uitkomt heeft ie baarmoederontsteking
crossmonster schreef:Klopt wel wat je zegt WW ,maar de merrie is niet pas bevallen of gedekt. Dus baarmoeder ontsteking is niet aanneemlijk, dat maakte een stalgenoot ervan.Terwijl er tientallen andere ziektes zijn die dezelfde symptomen kunnen hebben.
CarpeDiem schreef:crossmonster schreef:Klopt wel wat je zegt WW ,maar de merrie is niet pas bevallen of gedekt. Dus baarmoeder ontsteking is niet aanneemlijk, dat maakte een stalgenoot ervan.Terwijl er tientallen andere ziektes zijn die dezelfde symptomen kunnen hebben.
Als een merrie luchtzuigt van achter, wat bij deze merrie niet duidelijk is, kan zeker wel ineens een baarmoederontsteking ontstaan