) Het is aan de rechterzijde de linkerzijde van Zuhra is gewoon goed bespierd. Ze wil op het moment naar rechts ook geen stelling nemen en loopt met een erge contrastelling op de rechterhand. Ook in een volte buigt ze moeilijk in haar lichaam buigt wel naar binnen en haar hals ook maar het is net alsof ze dan toch nog naar buiten draait (ook al is dit niet te zien).Extra info: in februari heeft ze haar rechterbilspier geblesseerd ze is toen bijna een maand kreupel geweest en ik heb daardoor bijna 6 weken niet gereden. Daarna kwamen we erachter dat het zadel te krap is (in mei) en sindsdien kan ik dus ook niet volledig rijden. Met dat zadel rij ik niet meer en ik had een ander zadel waar toen de boom van was gebroken. Daar rij ik dus ook niet meer mee.
Op het moment heb ik een boomloos zadel maar daar loopt ze niet lekker onder en gaat ze erg van mee in protest. Eigenlijk wil ik daar ook zo min mogelijk mee rijden dus ik rij nu nog maar 2 keer in de week 3 kwartier. Voorheen 3 tot 4 keer in de week 3 kwartier tot 1,5 uur. Ze word wel iedere dag in de groep gelongeerd (met 3 paarden tegelijk) en vaan door mij ook nog een half uur flink gelongeerd. Dan is ze licht bijgezet, maar dan nog draait ze rechtsom haar hoofd naar buiten.
Niet rijden is natuurlijk ook een optie maar ik weet niet hoe lang het duurt voordat ik een goed nieuw zadel heb. Ze heeft een korte rug en bijna geen schoft dus een goed zadel vinden is moeilijk.
Heeft iemand een iedee waardoor deze deuk op haar ribben kan komen ? En nog belangrijker wat verstandig is om nu te doen. Indien nodig komt er natuurlijk een fysio of ostheopaat bij.