Pony eet zijn biks niet..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roverrr

Pony eet zijn biks niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 21:44

Hee.
Ik rij op een manege, en daar staat een super leuke pony, ik reed vroeger elke week op hem, maar gister was ik op de manege, en hij was gereden, netjes op stal gezet alles, en normaal valt die letterlijkj zou eten aan zo'n honger heeft die. Maar nu at die niets.
En vandaag na het rijden at die het ook al niet. We hebben gekeken of zijn hoofdstel te strak zat, zijn oren gemasseerd, maar niets leek te helpen. Ik heb na de les nog een uur geprobeerd hem wat te laten eten maar hij wou het niet, snoepjes en stro eet die overgens wel.
Hij heeft dit voor zo ver ik weet een keer eerder gehad, maar toen begon die dezlefde avond nog te eten. Nu ligt zijn voerbak nog vol van 2 dagen eten.
Ik maak me echt zorgen over deze pony, hij is al de dikste niet, en hij kan echt niet leven op wat snoepjes en een beetje stro elke dag..
Deze pony is altijd supper kies keureig, maar hety hooi vind die niet lekker, en nou het biks ook al niet, terwijl het biks niet veranderd is.
Het is een super gevoelig ding, en hij staat net in een andere stal, die 2 keer zo groot is dan de vorige, daar kan het misschien ook aan liggen.
De gene die over de paarden gaat zei dit;
''Hij zit nog wat dik in zijn vacht en hij is gewoon niet helemaal happy, dat komt wel goed.''
Maar ik heb gewoon het goevoel dat er meer is dan dat die niet helemaal happy is. Hij word gek van de jeuk aan zij neus en met rijden valt het ook niet te doen.. Wat vinden jullie voor zover jullie er iets over kunnen zeggen?

Naranga

Re: Pony eet zijn biks niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:47

Sommige paarden eten een paar dagen niet als ze in een andere omgeving (stal in dit geval) zijn. Zeker van die gevoelige diertjes. Ze zullen het zelf echt wel in de gaten houden. Wanneer is ie van stal veranderd?

Roverrr

Re: Pony eet zijn biks niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 21:48

Naranga schreef:
Sommige paarden eten een paar dagen niet als ze in een andere omgeving (stal in dit geval) zijn. Zeker van die gevoelige diertjes. Ze zullen het zelf echt wel in de gaten houden. Wanneer is ie van stal veranderd?

Dat kan wel kloppen, maar hij is al zo vaak van stal veranderd. Hij staat sind even denken 1 of 2 weken in de andere stal. Knipoog