regumate

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

regumate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 18:52

Jonge jonge, ik kan het ook niet meer volgen! Mijn merrie van 15 is de ene week hengstig en 2 weken erna is ze het weer. super onregelmatig dus dat ik het niet meer volg.. Ik merk goed wanneer ze het word want dan wordt ze wat rustiger..
Ze heeft van zichzelf een pittig karakter. Maar ze krijgt in de wei juist weer verschrikkelijk streken, begrijpelijk ook want er staan meerdere paarden buiten. Maar als ik haar er uit wil halen en ik heb haar bijna begint ze met haar voorbenen te slaan. Vorige week zaterdag in mijn rug geslagen en ik heb eigelijk best schrik gekregen van der acties..

Heeft iemand ervaring met regumate? Mijn instructrise raadde dit aan maar het schijnt erg duur te zijn dus ik wilde wat ervaringen horen! En anders misschien een andere oplossing.. een knikker??

Suzan1

Re: regumate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:52

je kunt beter jouw dierenarts vragen om een hormoonspuitje, dat de hengstigheid tegen houd.
Dat is veel goedkoper en de hengstigheid blijft dan 3 tot 5 maanden weg.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:54

nou regumate werkt erg goed maar het is idd erg duur dus je zou het er even met je da over moeten hebben

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:57

Zou er niet aan beginnen hoor het is erg duur en erge rotzooi niet bepaald goed voor je paard dus.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:37

Bij mijn stageplaats gebruiken ze bij 2 paarden regumate.
Een van deze was anders echt onberijdbaar, ging steeds staken. Verder qua omgang echt een superlief paard! Vanalles bij geprobeerd maar met de regumate is ze gewoon te berijden. Ook tijdens haar hengstigheid.
Het andere paard is in de omgang dan écht lastig. Je kan er niet veel meer mee zonder dat ze je aanvalt e.d. Met de regumate is dit een heel stuk minder geworden en is ze wel nog gewoon handelbaar. Of en hoe de regumate van invloed is met rijden bij dit paard weet ik niet. In de omgang helpt het bij haar in ieder geval wel.

Ik zou wel voordat je het mocht gaan gebruiken dit eerst even overleggen met je DA. Voor bijv. eventuele bijwerkingen en of er niet iets anders mogelijk is. Lachen

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 08:41

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 08:57

Regumate voor paarden is erg duur. Je kunt ook de regumate voor varkens gebruiken, scheelt de helft van de prijs. En er zit hetzelfde in, alleen moet je er iets meer van geven.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 08:10

hmm ja zo een optie als een knikker vind ik beter klinken.. maarja die hebben natuurlijk ook weer voor en nadelen

regumate moet je blijven geven en dat vind ik een groot nadeel eigelijk

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:35

Nou regumate voor varkens vindt ik nog steeds erg duur... Als het niet persee hoeft zou ik het niet geven, als paarden echt onhandelbaar worden, tja dan liever een beetje hormonen, dan dat je zelf gevaar loopt.
Een merrie bij ons op stal is niet meer te rijden als ze geen regumate krijgt. Die vindt het dan heeeeerlijk als je je been aanlegt en gaat dan stil staan, staart omhoog en piesen maar Clown Wanneer je haar dan met de zweep tikt, vindt ze dit alleen nog maar lekkerder Tong uitsteken . Met regumate heeft ze dat helemaal niet.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:49

regumate is niet alleen duur maar je moet het ook zien als een test periode.
je kan het een tijdje geven om te zien of de merrie echt veranderd of tijdelijk in de hoop dat de cyclus hersteld Knipoog
ik gebruik het nu tijdelijk bij de mijne om de laatste reden.
inmiddels is mijn paard na een tip van iemand behandeld door een ostheopaat,die kunnen blijkbaar ook genoeg doen.
volgende maand kan ik je het resultaat vertellen.

regumate word nooit voor blijvende behandeling voorgeschreven,succes

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 10:41

marquez1 schreef:
Nou regumate voor varkens vindt ik nog steeds erg duur... Als het niet persee hoeft zou ik het niet geven, als paarden echt onhandelbaar worden, tja dan liever een beetje hormonen, dan dat je zelf gevaar loopt.
Een merrie bij ons op stal is niet meer te rijden als ze geen regumate krijgt. Die vindt het dan heeeeerlijk als je je been aanlegt en gaat dan stil staan, staart omhoog en piesen maar Clown Wanneer je haar dan met de zweep tikt, vindt ze dit alleen nog maar lekkerder Tong uitsteken . Met regumate heeft ze dat helemaal niet.

yooo hahahaha Vork dat is echt erg haha!

en mijn paard is al een keer naar een osteo geweest maar dat lietze niet echt toe.. maar dat was ook meer voor rugklachten..

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:33

Marlou_ schreef:
marquez1 schreef:

yooo hahahaha Vork dat is echt erg haha!

en mijn paard is al een keer naar een osteo geweest maar dat lietze niet echt toe.. maar dat was ook meer voor rugklachten..

dat gaat dus samen Knipoog

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:06

Ik zou even langs de VA gaan,het kan zijn dat je merrie een tumor of een cyste heeft.
Dit kan de schommelende stemmingen verklaren.
Buiten het feit dat regumate duur is,is het voor diegene die het toedient ook niet zonder gevaar.
Het zijn hormonen die je zelf ook binnen kan krijgen.

Een knikker geeft ook risico's,vaak gaat de knikker onsteken in de baarmoeder of kapselt in met alle gevolgen van dien.\
Vroeger werdt dit welveel gedaan,maar daar is men van terug gekomen.

Succes

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:29

er bestaat een homeopatisch middel het heet red horse geloof ik en word in belgie vrij vaak gebruikt
red horse of red mare en zijn diverse kruiden voor door het voer een vriendin van me heeft het een tijd gebruikt voor haar gribaldi merrie

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:08

mijn paard is ook heel vaak en meestal ook lang hengstig. dr hoeft maar een leuk ruintje of hengstje langs te lopen en mevr staat weer te pisse. mijn merrie word er helaas alleen wat nukkiger en lomer door. ik ben een tijdje geleden begonnen met mare formula geven van de paardendrogist. dit werkt echt super ze is in die tijd 1 keer hengstig geweest en heb daar bijna niks van gemerkt omdat ze niet zo nukkig en sloom werd.. zag het alleen aan 2 keer pissen normaal doet ze dat echt heel vaak. de bak is nu leeg dus moet weer even een nieuwe bestellen maar het is echt super spul Haha!

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:13

Vind Regumate super spul, en ja, 't is inderdaad niet geodkoop. Je kan het onbeperkt, jarenlang, geven zonder gevaar.
Beter is echte om over jouw situatie nogmaal contact te zoeken met je veearts, die kan je alles vast veel beter en nauwkeuriger uitleggen dan wij her op Bokt..

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:29

Zonder gevaar? Je kan er als vrouw zijnde onvruchtbaar van worden!
Als je het niet hoeft te geven dan zou ik het nooit doen...
Ik heb de gebruiksaanwijzing vele malen doorgelezen omdat het op mijn oude plek zeer veel werd gebruikt, zowel voor varkens als voor paarden. Het is hartstikke duur en je mag het niet langer dan een bepaalde tijd gebruiken. Onze veearts zei 120 (om een vrucht vast te houden) en ga navraag bij de kliniek van Utrecht niet langer dan 100 dagen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:44

Adriana # om een vrucht vast te houden.
en in andere gevallen?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:55

Dat weet ik niet daarvoor hebben wij het nooit gebruikt... ik zou zelf Regumate als de allerlaatste optie houden. Als niks werkt etc.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 23:43

Voor alle medicijnen geldt dat je er op de juiste manier mee moet omgaan, niet alleen de Regumate. Zwangere vrouwen moeten het niet toedienen aan paarden, en anders in ieder geval voorzichtig zijn en handschoenen dragen.
Er zijn sportmerries die het spul jarenlang aaneengesloten krijgen, zonder enige nadelige gevolgen, anders die voor de beurs van de eigenaar.

Je moet een en ander wel kunnen relativeren.
Ik zeg niet dat elke merrie die een keer met de staart zwiept als ze hengstig is, meteen levenslang op de Regumate moet, maar voor sommige kan het een uitkomst zijn. En dat het tegennatuurlijk is... Tja, in de vrije natuur zullen de meeste merries elk jaar een veulen dragen en daarna weer gedekt worden, en is er geen ruiter die last heeft van een wispelturige of agressieve merrie tijdens de hengstigheid. In de natuur worden de minder vruchtbare merries, of diegene die problemen hebben om drachtig te blijven, ook niet met diverse kunstgrepen toch voor de fok gehandhaafd. Met als gevolg dat onze huidige merriepopulatie niet meer op vruchtbaarheid of gezondheid wordt geselecteerd, maar op de mooie donkerbruine of zwarte kleur, of op het chique hoofdje, of de ruime draf aan het touwtje in de keuringsbaan, of omdat ze mooi basculeert over de 1.20m oxer.