uitslag allergietest

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kijenta

uitslag allergietest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 16:45

De resultaten van mijn hoestend paard zijn binnen;
Positief voor mengsel bomen, mengsel grasachtigen, mengsel stof, Glycyphagus (een mijt), Cladosporium (een schimmel). Culicoïdes (mug die zomerrui veroorzaakt) negatief.
Desensibilisatie met het vaccin voor alle items hierboven aangeraden.
Daarben ik niet zo tevreden mee, ik weet nu wel dat er meer aan de hand was maar hoe kan ik nu een paard vrijwaren van gras en bomen? We gaan de behandeling starten met het serum en hopen op beterschap. Ik ben toch tevreden dat ik de test laten doen heb, dat geeft duidelijkheid. Zijn er anderen die een gelijke situatie gehad hebben met hun paard? En zou het naar de toekomst toe behandelbaar blijven?ik ben benieuwd!

Isabelle877

Re: uitslag allergietest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:48

Mijn pony vertoont ook allergische reactie voor iets, maar heb geen idee waar ze allergisch voor is. De da weet het ook niet.
Ze hoest af en toe flink, traanogen, vieze neus, opgezette klieren en dat al zo'n 3 weken. Waar heb jij die test laten doen? Dat zou ik ook graag willen laten doen, dan weet ik in ieder geval waardoor het komt.

kijenta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 09:11

Immunopharm in Brussel België heeft bij mij de test uitgevoerd. En ik ben erg tevreden met de klantendienst.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:13

Onze tinker zit zo'n beetje in dezelfde situatie. Daarmee zijn we nu 5 weken geleden gestart met een gecombineerde behandeling prednisolon en 2 soorten homeopatische middelen die op hem zijn aangepast. De predsisolon is na 10 dagen gestopt en de homeopathie si van de week een stap verzwaard in middel. Na een week of 2 was zijn hoesten en benauwdheid al een stuk minder. NU is dat weg. Alleen de jeuk moet nog verminderen. Dat heeft waarschijnlijk nog wel een stap zwaardere medicijnen nodig. We hadden 80 % kans op verbetering van de klachten. Wel zullen we hem de rest van zijn leven in meer of mindere mate met de druppels moeten behandelen. Maar tot nu toe hebben we een totaal ander en veel fitter paard al.