Arabesk schreef:Kan je paard niet zónder ijzers?
T.o.v. een gewoon ijzer heeft equilibrium één nadeel minder, maar alle andere nadelen blijven onverminderd van toepassing.
Helaas vind ik ook regelmatig hoeven met equilibrium ijzers hier in de vriezer, dus voor het betreffende paard was het geen redding.
Ik heb een paard zonder ijzers die ik elke dag over grindpaden tolt in een snel tempo maar die heeft keiharde voeten .
Als je na de rit onder zijn voeten kijkt zijn ze nog even mooi als daarvoor [geen krasje ] .
Maar Arabesk dit is een jong paard wat ik net aan het inrijden ben met zachte hoeven die direct scheuren na een klein ritje buiten zonder ijzers was hij stok kreupel en er zat een scheur in zijn voet .
Dan moet je kiezen ga ik eerst een paar maanden wandelen of ga ik door het paard verder in te rijden .
Ik wil een paard ook niet laten lopen met zere voeten dus dan kies ik voor dit paard voorlopig om er een ijzer onder te doen
Als het winter word en hij is verder door gereden heb ik tijd genoeg om hem dan aan het grind en asvalt te laten wennen .