Ik open hier een topic over eiwitten.
Aangezien mijn paardje wel nog wat meer spieren kan gebruiken & ik dus middeltjes zocht om dit te ondersteunen, wou ik ook wel eens wat meer weten over eiwitten.
Deze info kreeg ik al van het pavo groomingteam:
Citaat:Eiwitten zijn inderdaad nodig voor spieropbouw. Jouw paard krijgtweidegang, onbeperkt hooi en luzerne (ook een goede eiwitbron!), dus zekrijgt zeer waarschijnlijk voldoende eiwitten binnen. Eiwitten zijn goed voor paarden, het zijn de bouwstenen van het lichaam. Ergaan veel spookverhalen rond over eiwitten, dat ze o.a. veroorzakers zoudenzijn van hoefbevangenheid, spierbevangenheid ed. Echter is dit niet waar.Te veel is natuurlijk nooit goed, maar dit geldt voor alles waar 'te' voorstaat.
Bij de paardendrogist vond ik dit http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=25318 onder ingrediënten staat veel uitgelegd.
Verder weet ik dat drachtige merries, veulens & jonge, opgroeiende paarden maar ook sportpaarden een verhoogde behoefte hebben aan eiwitten.
Terwijl oudere paarden dan weer niet teveel eiwitten mogen omdat de verminderde nierwerking deze dan niet goed meer kan afbreken.
Dus alles wat jij weet over eiwitten, kan je hier posten.
Of als je vragen hebt over eiwitten kan je dat hier ook doen.
Verder heb ik zelf een aantal vragen zoals:
-wat doen eiwitten nu juist in het lichaam ?
-wat voor effect heeft het op de spieren ?
-wat is ongeveer de ADH voor eiwitten ?
Ook mag je hier komen vertellen als je paard bijvoorbeeld juist gevoelig is voor eiwitten & dus eiwitbulten krijgt & wat je er dan tegen doet ...
Ik ben benieuwd !

En ik had al een hele beschrijving van mijn paard gegeven aan hun. Mijn paard is helemaal gezond.