Slechte griffelbeentjes

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xThalyx

Slechte griffelbeentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 11:46

Hallo,

Bij mijn paard zijn vorige week foto's gemaakt van haar voorbenen, hierbij kwam onder andere naar voren dat haar griffelbeentjes er niet meer zo mooi uit zien.
Nou ben ik erg benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben en wat jullie zoal doen met jullie paarden, rijden jullie alleen recreatief, dressuur of ook springen?

En dan nog een vraagje, wat voor beschermers gebruiken jullie, gewoon peesbeschermers of 3 in 1 beschermers? Ik ben erg benieuwd.

Gr. Ilona

P.s. mijn paard loopt er niet kreupel op, ze krijgt wel ander beslag.

Karennnn

Re: Slechte griffelbeentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:04

ik heb ooit een pony gehad waarvan een griffelbeentje gebroken was omdat hij een stamp gekregen had van een andere pony. Wij hebben hem toen laten opereren en die stond al snel weer te been!
Na een tijd is die terug intensief in de springsport uitgebracht en alles is inorde.
Onze DA zei toen dat griffelbeentjes niet zo moeilijk te behandelen zijn.
Tis natuurlijk wel een andere situatie als jij, maar dat zal toch een teken zijn, dat de griffelbeentjes niet TE zwaar belast worden tijdens het rijden, want anders had de pony er nu nog wel last van gehad.

xThalyx

Re: Slechte griffelbeentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 13:54

Bij mijn paard is het griffelbeentje gebroken, er is van de buitenkant een schiefel te zien. Ze heeft dus nooit kreupel gelopen, ik dacht dat ze aangetikt had en dat ze een schiefel had, ik wist niet dat het d'r griffelbeentje was.