Wat voeren jullie?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

guccie

Wat voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 11:04

Hallo,
Mijn pony komt over een paar dagen weer thuis staan.
Nou vroeg ik me af wat voor voer jullie voeren en waarom ?

Sunnyhoeve

Re: Wat voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:30

ik heb een 19 jarige ruin en krijgt:
s'morgens 600 gram brokken van havens sportbrok zonder haver met kiezelderma en 1x per maand 7 dagen zandweg kuur en krijgt hij ook nog eens lijnzaadolie, eerst deed ik lijnzaad zelf koken, maar we zijn de keuken aan het verbouwen en doe ik het even met de lijnzaadolie, voor zijn vacht. de kiezelderma krijgt hij ivm zijn zomereczeem. Als hij niet meteen naar buiten gaat krijgt hij een ruime hoeveelheid hooi. hij gaat iedere dag naar buiten de wei op.
s'avonds krijgt hij 600 gram brokken (zelfde als s'morgens) met weer kiezelderma en wat extra vitaminen (heeft chronische diarree en op deze manier worden toch zijn vitaminen op peil gehouden) meestal gooi ik hier wat lauw water over ivm de poeder van die extra vitaminen, stoft nogal en dan ook nog een wat hooi en voor de nacht geef ik hem nog eens wat hooi.
De brokken s'avonds worden 2x per week vervangen door een lekkere slobber ook van havens zonder haver of ik maak hem zelf.
hier doet mijn paardje het super op. ziet er tip top uit, zomereczeem is onder controle en evt wondjes die hij toch met schuren gemaakt heeft genezen snel. spray hem dan ook wel 2x per dag in met een homeopatische spray.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:31

Misschien beter de zoekfunctie gebruiken? Hier lopen al wat topics over, over wie wat zijn paard geeft/voert.

Mayran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:32

mijn arabiertjes krijgen 500 gram musli en staan 24/7 in de wei

guccie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 18:20

Ashley__ schreef:
Misschien beter de zoekfunctie gebruiken? Hier lopen al wat topics over, over wie wat zijn paard geeft/voert.

Ik zie het .. iets te snel zelf de vraag gesteld. bedankt