tranende ogen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hananas

tranende ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 20:14

Bij mijn paard en 1 pony komt er vocht uit de ogen. En bij mijn paard nog van die witachtige slijmerige bolletjes bij het onderste ooglid.
Maar ik vind het zo raar want ze hebben dit nog nooit gehad. Ik heb het met wat water al proberen afwassen.

Mijn andere pony heeft dit dan niet, dus het is denk ik niet besmettelijk.

Wat kan het zijn? Moet ik de DA waarschuwen?

Mette

Re: tranende ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:18

Dorienn schreef:
Bij mijn paard en 1 pony komt er vocht uit de ogen. En bij mijn paard nog van die witachtige slijmerige bolletjes bij het onderste ooglid.Maar ik vind het zo raar want ze hebben dit nog nooit gehad. Ik heb het met wat water al proberen afwassen.

Mijn andere pony heeft dit dan niet, dus het is denk ik niet besmettelijk.

Wat kan het zijn? Moet ik de DA waarschuwen?

Dit heeft mijn pony ook sinds vandaag, ik wou er ook al een topic over plaatsen. Het zit ook onder haar ooglid... Ik heb echt geen flauw idee wat het is...

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:18

Hoi, als het slijmvlies (dat wat wit hoort te zijn) rood is betekent het dat het ontstoken is. Mijn paard heeft het ook weleens gehad, ik moest het schoon maken met gekookt water (afgekoeld natuurlijk) en ik had van de dierenarts een zalfje gekregen. Maar ik zou voor de zekerheid toch ff de dierenarts er naar laten kijken, zodat je zeker weet dat het niks ergs is. Ik ken nl. ook een paard die een beschadiging in zijn oog had en ook erg traande. je weet maar nooit, een stro'tje oid erin gehad... Ik wil je niet bang maken hoor, maar er ff naar laten kijken kan nooit kwaad.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 20:24

Maar het is wel raar dat 2 van de 3 dan iets in het oog hebben zitten. ik denk wel dat zo, hoe noem je dat, het onderste ooglid meer naar voor, dat was bij mijn paard een beetje open en zag er rood uit. Ik ga er morgen na mijn examen onmiddelijk naar toe!