barstje in de schouder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ramgad

barstje in de schouder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 21:43

bah bah bah
2 weken niet naar de paardjes kunnen gaan (werden in die tijd verzorgd door de eigenaars van de weide) en ik kom gisteren eindelijk aan bij mijn beestjes: loopt mijn muilezeltje weer mank Boos!
Hij heeft in februari een gekneusde schouder gehad, dierenarts geweest, spuit tegen ontsteking gekregen en hij zei dan dat als het niet beter ging over enkele weken dat ik plakken moest laten nemen.
enkele weken later ging het beter, maar dan is hij van weide veranderd en toen ging het weer heeel erg slecht met hem. dan verzet naar een andere weide (hij had zijn schouder namelijk te hard belast door de modderpoel in de weide) en toen ging het weer veel beter
net voor de examens liep hij dan weer perfect: hij kon weer perfect in galop enz
nu ging ik dus terug en zag ik dat hij weer mankte Boos! ik weet niet hoe het komt... komt het nu de enkele putjes in de weide (lees, de weide van deze winter die terug begroeid is waardoor ze op sommige plaatsen een beetje oneffen ligt), doordat mijn pony er steeds achter liep als hij net genezen was...?
allesinds
ik weet niet wat ik nu het beste doe? Direct naar de dierenkliniek gaan? eerst dierenarts laten komen? welke behandeling volgt er mogelijk?
als je van voor kijkt naar mijn beestje zie je dat zijn rechterschouder (voor hem linkerschouder) dikker is en dat er een harde bult op staat (bot?) en als hij stapt houdt hij zijn beentje zoveel mogelijk van de grond
Hoe gaat het in z'n werk als ik naar de dierenkliniek ga? Duurt het lang eer ik daar naartoe kan gaan? want het is volgens mij wel dringend...
Hoe komt het dat hij dit steeds weer krijgt als er iets klein veranderd? (hij liep namelijk terug correct)
Iemand ook al een diertje gehad dat een gekneusde schouder had (of barst in de schouder want dat is het eigenlijk)
alvast bedankt

Aukelizzy

Re: barstje in de schouder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:24

Ik denk dat het heel verstandig is wanneer je gewoon de telefoon pakt en een goede kliniek bij jou in de buurt belt. Ik zou kiezen voor een kliniek ipv een gewone veearts.
In een kliniek hebben ze alle apparatuur voorhanden voor een goede diagnose
Er zit hier duidelijk iets niet goed.
Dit herstel duurt veel te lang en er is elke keer een terugval.
Vaak beginnen ze met voelen en een kreupelheids onderzoek en aan de hand van die uitkomst verteld de arts je wel wat hij graag verder zou doen of behandelen.
Je bent er zelf bij dus kunt ook overleggen over kosten en verdere behandelingen/onderzoeken.
Vaak kun je wel snel terecht hoor.
Succes

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:40

MD-->BEH

joeret

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:14

misschien is een goede fysiotherapeut een optie, die weten over het algemeen veel van het bewegingsapparaat

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 12:15

hey bedankt al voor de reactie's!
gisteren is de dierenarts geweest (ik wou naar de paardenkliniek maar helaas had ik geen vervoer en 't is dus wel dringend nu)
en helaas
slecht nieuws Boos!
zowiso barst in de schouder en hij heeft weinig spiermassa aan zijn linkerschouder dat kan wijzen op een verlamming van weefsel ofzoiets Boos!
hij zegt dat ik het kan laten verder onderzoeken maar dat dat gewoon heel veel geld gaat kosten en dat er veel kans is dat ze er niets meer aan kunnen doen
of
ik kan hem gewoon poeder geven dat de pijn verminderd en dat nog lange tijd doen maar dat helpt dus niets
conclusie van de dierenarts: veel kans dat ik er nooit meer iets mee kan doen.
Niet zo erg voor mij, want dat hoeft niet
maar voor de ezel, want die gaat altijd last hebben :'(
hij zei ook iets vna "moest het nu niet zo'n mooie zijn.." en dan zweeg hij... pff

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 20:03

wat zouden jullie doen?
gaan voor het onderzoek (hou er wel rekening mee dat ik maar een studentje ben en geen sponsoring krijg van de mama..) en (lang) sparen
of gaan voro het poedertje?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:59

welk poeder moet je geven dan?

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 16:18

geen idee, ik moet het nog gaan halen vandaag of morgen want het was nog niet binnen
ik laat het weten als het eris

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 12:11

Jeetje wat een rot bericht voor je.
Ik weet niet wat ik zou doen hoor.
Als je nu al weet dat dat poedertje het probleem niet verhelpt en er ook geen kans is dat het spontaan geneest is het wel heel lastig.
Ik denk dat ik toch naar een kliniek zou gaan voor een second opinion.
Daar hebben ze vaak toch even meer kennis.
Elke keer een poedertje gaat ook in de papieren lopen hoor.
Heel veel sterkte bij je beslissing.