2 weken niet naar de paardjes kunnen gaan (werden in die tijd verzorgd door de eigenaars van de weide) en ik kom gisteren eindelijk aan bij mijn beestjes: loopt mijn muilezeltje weer mank

Hij heeft in februari een gekneusde schouder gehad, dierenarts geweest, spuit tegen ontsteking gekregen en hij zei dan dat als het niet beter ging over enkele weken dat ik plakken moest laten nemen.
enkele weken later ging het beter, maar dan is hij van weide veranderd en toen ging het weer heeel erg slecht met hem. dan verzet naar een andere weide (hij had zijn schouder namelijk te hard belast door de modderpoel in de weide) en toen ging het weer veel beter
net voor de examens liep hij dan weer perfect: hij kon weer perfect in galop enz
nu ging ik dus terug en zag ik dat hij weer mankte

allesinds
ik weet niet wat ik nu het beste doe? Direct naar de dierenkliniek gaan? eerst dierenarts laten komen? welke behandeling volgt er mogelijk?
als je van voor kijkt naar mijn beestje zie je dat zijn rechterschouder (voor hem linkerschouder) dikker is en dat er een harde bult op staat (bot?) en als hij stapt houdt hij zijn beentje zoveel mogelijk van de grond
Hoe gaat het in z'n werk als ik naar de dierenkliniek ga? Duurt het lang eer ik daar naartoe kan gaan? want het is volgens mij wel dringend...
Hoe komt het dat hij dit steeds weer krijgt als er iets klein veranderd? (hij liep namelijk terug correct)
Iemand ook al een diertje gehad dat een gekneusde schouder had (of barst in de schouder want dat is het eigenlijk)
alvast bedankt