mok? door verwijderen van sokken of niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

mok? door verwijderen van sokken of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 20:52

Stanley heeft mok gekregen.

Nu weet ik enigs zin wel iets af van mok maar niet veel. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Stanley heeft geen sokken die heb ik afgeknipt. zou het daardoor komen? Toen hij nog wel sokken had heeft hij geen mok gekregen. Maar het is niet de 1x keer dat hij geen sokken heeft. En het is zeker 3 weken geleden dat ze afgeknipt zijn

Ook staat hij niet in een te natte paddock, ook de weide waar hij een paar uur in staat is niet nat. Van de winter toen hij een paar uur in de paddock stond. Die toen wel nat was. Kreeg hij ook geen mok.

Ook zijn stal word iedere dag goed uitgemest en schoon droog stro over gedaan

Nu vroeg ik me af moet ik de sokken weer laten groeien of eraf houden?

QuintyKelly

Re: mok? door verwijderen van sokken of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:53

aan laten groeien.
Door de sokken druipt het eraf

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:55

het komt vooral van binnenuit. als de weerstand niet goed is.

verder ben ik zelf van mening dat t wel kan komen door t afknippen van de sokken. mijn eigen verzonnen redenatie is: die haren hebben verschillende soorten. de buitenste zijn langer en zorgen voor `afwatering`. die heeft ie nu ineens niet meer, dus blijft het vochtiger...
maar ik denk dat t vooral vanuit de weerstand te verklaren is, en niet door buitenaf.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 21:05

maar tja weerstand kan wel omlaag zijn, Maar kan me niet voorstellen. Hij krijgt zeker elke dag appels. En soms wortels. En dan krijg hij ook nog om de dag summerkoek. (waar bijna alles in zit wat ze nodig hebben kwa vitamines

oja nog een vraag

als ze eenmaak mokken hebben. En het gaat over zijn ze dan er ook gelijk gevoeliger voor?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 21:07

Mijn paard kreeg mok van het scherpe vlas, dus het hoeft niet perse aan de sokken te liggen. Die van mij knip ik er ook altijd al af, krijgt nooit geen mok Lachen Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 21:44

plutolover schreef:
maar tja weerstand kan wel omlaag zijn, Maar kan me niet voorstellen. Hij krijgt zeker elke dag appels. En soms wortels. En dan krijg hij ook nog om de dag summerkoek. (waar bijna alles in zit wat ze nodig hebben kwa vitamines

oja nog een vraag

als ze eenmaak mokken hebben. En het gaat over zijn ze dan er ook gelijk gevoeliger voor?

dat wil niet zeggen dat zijn weerstand daar beter van wordt. die van mij wordt daar bv juist ziek van. appels zit ewen hoop suiker in wat niet goed is voor paarden...

verder heeft weerstand niet alleen met voeding te maken, maar ook met stress bijvoorbeeld...

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 07:31

Ik sluit me aan bij het verhaal van ikenindi.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:11