Afgeknapte spier (achterbeen)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loezz

Afgeknapte spier (achterbeen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 15:14

Ons veulentje (Heavy Metal) heeft +- 6 a 7 maand geleden (?) ongeveer iets ernstig voorgehad, mijn peter had hem aan de koord, hij steigerde en viel simpelweg naar achteren, de gevolgen waren desastreus. Hij sprong meteen recht met pijnlijke kreten, heel zijn spier was afgeknapt, maar dat wisten we eerst niet. Hij probeerde te vluchten, hij had pijn, hij sleepte zijn been volledig mee, schrapend over de grond. Iemand heeft foto's komen nemen, ( we dachten eerst aan een breuk van het dijbeen ) Maar daar zag hij niets op.. Al na een paar dagen was zijn bil extreem dik geworden, en lag hij voordurend neer, uitgeput als hij te veel stapte ( op 3 benen..) Omdat hij zoveel neer lag heeft hij dan ook nog een peesontsteking gehad, maar dat is goed gekomen.! Maar zijn bil zat dan ook gevuld met vocht(?) en er kwam een wonde in het midden op de bil, omdat al het vocht wou 'ontsnappen' , we hebben daar veel moeite mee gehad, en elke dag wassen en verzorgen, opnieuw en opnieuw.

http://i132.photobucket.com/albums/q26/ ... 010029.jpg
http://i132.photobucket.com/albums/q26/ ... 010223.jpg

Mijn moeder wou hem eerst gewoon op de wei laten staan, omdat het een veulen is , is er meestal(?) meer kans dat het geneest naarmate de groei, ( hij was dan pas 4 maand denk ik ) Nu, na 1 maand sleurde hij zijn been niet meer mee, hij steunde er ook niet echt op, gewoon heel lichtjes met de tip van zijn hoef, en draaide op zijn voorbenen.. Maar draven kwam er zeker nog niet van.. Nog een maand erna was zijn been stukken dunner, en WAT! Hij galoppeerde gewoon op 3 benen.. http://i132.photobucket.com/albums/q26/ ... LD0293.jpg
Wat later werd hij gespeend en kreeg hij er een vriendje bij, toen gingen ze naar mijn peter op de wei. En als mijn moeder ging kijken, zag hij er verbeterd uit, hij kon goed draaien, hij stapte er zelfs goed op maar nog geen draf, ook zag hij er wat sjofel uit. Ze ging kijken, en nog is en nog is .. Elke keer was het hetzelfde, en toen ging ze hem op een week inslapen, hij had er zoveel last van, je kan dat paardje toch niet van veulen af aan laten manke en zwoegen.. En net die dag draafde hij, hij drafde, met een afgeknapte spier, het was zo geweldig! Nu zijn ze al een tijdje terug bij ons en het blijft beteren! Hij galoppeert, corsst en bokt zelfs! Hij ziet er weer prachtig uit en is super blij, hij steigert zelfs terug!! Als hij speelt met zijn vriendje, steigert hij mega veel, hij heeft geen pijn meer! Ik ben zo blij, maar het is nog lang niet over hij heeft nog een lange weg te gaan, en ik hoop dat hij goedkomt.
http://i132.photobucket.com/albums/q26/ ... LD0373.jpg

Zo dit was mijn verhaal, heeft iemand zo een situatie voorgehad? Afgeknapte spier is erger als een dijbeen breuk zegt mijn moeder.. Maar ik geef de moed NIET op , ik heb dagen , weken lang geweend om hem, ik heb naast hem geslapen als hij kapot was , ik heb hem doodgeknuffeld op sommige momenten, gespeeld alles. Hij heeft zoveel meegemaakt, hij heeft zoveel kracht en karakter, 't is een schat! maar aub geen commentaar van 'hoe kan je zoiets laten gebeuren' want ergens anders was er iemand uitgevlogen enzo, kwas kapot, terwijl ik en hij zoveel leedden .. Verdrietig Nja

xx!

Loezz

Re: Afgeknapte spier (achterbeen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 22:25

Dankje iedereen, voor jullie medeleven, hij is dood nu.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:59

Oh gut, wat sneu.
Ik begrijp dat het niet meer beter kon worden?
Sterkte!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:09

Ik begreep uit je verhaal dat het toch stukje bij beetje de goede kant op ging (sorry je verhaal leest een beetje lastig).
Nu toch plotseling een hele nare beslissing moeten nemen.
Je hebt er toch alles aan gedaan om hem een kans te geven,
maar soms is het niet genoeg en moet je je maatje toch in laten slapen.
Heel veel sterkte.

Fliro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:10

ach het arme beestje!! veel sterkte

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:14

Tjee wat een triest verhaal. Ik begreep dat het beter ging met hem, maar nu als nog overleden is.
Heel veel sterkte Vriendjes zijn?