Merrie is onder narcose geopereerd in Roosendaal. Het ziet er goed uit, ze hebben alles kunnen verwijderen en dicht kunnen maken. Er zit nu een drain in en ze krijgt peniciline en pijnstillers. Maandag gaan ze de drain vervangen en krijg ik weer bericht over de stand van zaken.
Godzijdank was het bot dus niet beschadigd, de vraag is nu alleen of er geen infectie bij komt kijken, dat is het grootste risico. Ze moet sowieso 14 dagen blijven in de kliniek tot de hechtingen verwijderd zijn. Risico met vervoeren eerder is te groot, als het openbarst kan het niet meer gehecht worden. Dus mijn meisje staat daar....en ik zit thuis in het gips....(ander ongelukje). Maar als het dan maar goed komt he.
De steentjes waar mijn paard dus over uitgegleden is en er daarna met haar knie in gevallen....zijn dus echt hele scherpe steentjes van zo'n 3 a 4 cm groot, allemaal scherpe punten eraan.
Deze lagen dus op de weg, waar ze niet horen te liggen.
Als deze steentjes niet waren gaan zwerven op straat was mijn merrie ws niet uitgegleden. als dat wel gebeurd zou zijn en ze ook op haar knie was gevallen had ze hooguit een schaafwondje kunnen hebben. De steentjes hebben echt het been opengescheurd tot op het bot.
De buurman heeft zijn verzekering op de hoogte gesteld dus we hopen de kosten van deze ellende vergoed te krijgen. Gaat nl enorm in de papieren lopen.
Dankjewel voor de steun allemaal! Ik hou jullie op de hoogte.