Paar d gevallen, steen in de knie...spoed nr kliniek

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

summerland

Paar d gevallen, steen in de knie...spoed nr kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 23:33

Ik wil even mn verhaal kwijt...
Tijdens het naar stal wandelen vanavond is mijn arabische merrie geschrokken van de buurman die met zijn bus achteruit van zijn terrein kwam gereden. Sinds een tijdje heeft de buurman zijn hele terrein voorzien met een soort grind, hele scherpe grijze steentjes/stenen waarvan er ook enkele op de weg liggen.
Mijn paard schrikt en valt op haar knie. Het ligt open tot het bot en er zitten van die steentjes in het bot vast! DA is met spoed gekomen, die kon er niks mee dus meteen op trailer en naar kliniek in Roosendaal.
Er worden nu foto's gemaakt hoe erg de schade nu echt is, ze zijn ook bang voor infectie in het gewricht. Het ziet er niet goed uit.
Ze gaan zo opereren en het weghalen, hierna zal ze 14 dagen in de kliniek moeten blijven.

Is er misschien iemand die ook zoiets heeft meegemaakt? dan hoor ik het graag. Het is iig even fijn om het van me af te schrijven.

Balou_k

Re: Paar d gevallen, steen in de knie...spoed nr kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:34

Niet zoiets meegemaakt, maar meid veel sterkte, ik hoop dat het allemaal goed komt. !!

Laigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:44

Dat klinkt idd niet best
Zoontje van een vriendin heeft ook zoiets gehad (ok, hij is natuurlijk geen paard), steentje zat tot IN zijn nieschijf en daardoor was de knieschijf gebarsten. Ik meen wel te weten dat de knie van een paard anders in elkaar zit, maar kan me voorstellen dat jij en je paard er flink van geschrokken zijn. Hopelijk houdt je paard er niets aan over en valt het al bij al nog mee. Ik duim voor je, waarschijnlijk ga jij gee oog dicht doen vannacht Ach gut . Is het trouwens op de straat gebeurd of op de oprit van je buurman? Ik bedoel, zijn stenen horen op ZIJN oprit, snappie... Nou, toi toi meid.

Edit: typfoutje Clown

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:50

Oei, dat is niet zo mooi Scheve mond .
"Gelukkig" (<-- niet rot naar jou toe bedoelt!) heb ik hier geen ervaring mee, maar ik hoop voor je dat je gauw een telefoontje krijgt en dat er al eea duidelijk is.
Ik wens jullie heel veel sterkte Ach gut !

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 08:35

Hè bah, wat een rot ongeluk.
Ik heb ook wel eens grindjes uit schaafwonden moeten peuteren maar nog nooit zo iets meegemaakt.
Dit klinkt wel heel heftig. Ach gut
Gelukkig heeft je veearts je doorgestuurd en is hij niet zelf blijven prutsen.
Ik hoop dat het achteraf allemaal blijkt mee te vallen.
Zal in ieder geval voor jullie duimen OK dan!

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 08:39

heel veel sterkte raar dat hij scherpe steentjes daar laat storten al helemaal met kinderen ofzo

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:20

Dat klinkt niet zo fijn! Kan hij nu geen klinkers leggen als oprit?
Ik duim zeker mee voor jou en je paardje!!

Vlokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:23

He jeetje! Hopelijk komt het goed, sterkte! Dat moet echt veel pijn gedaan hebben.

Enne, die steentjes, zijn die van zichzelf echt gevaarlijk of heeft jouw paard net pech gehad, verkeerde plek ofzo? Als het echt gemene steentjes zijn, vind ik het inderdaad een beetje apart, dat hij die aanlegt en niet iets veiligers.

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:27

Kleine grijze scherpe steentjes zijn een normale verharding voor opritten hoor. Hier ligt het ook. Weet niet hoe het heet, maar is niet zo raar.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:24

En, al iets meer bekend?

summerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 08:58

Merrie is onder narcose geopereerd in Roosendaal. Het ziet er goed uit, ze hebben alles kunnen verwijderen en dicht kunnen maken. Er zit nu een drain in en ze krijgt peniciline en pijnstillers. Maandag gaan ze de drain vervangen en krijg ik weer bericht over de stand van zaken.
Godzijdank was het bot dus niet beschadigd, de vraag is nu alleen of er geen infectie bij komt kijken, dat is het grootste risico. Ze moet sowieso 14 dagen blijven in de kliniek tot de hechtingen verwijderd zijn. Risico met vervoeren eerder is te groot, als het openbarst kan het niet meer gehecht worden. Dus mijn meisje staat daar....en ik zit thuis in het gips....(ander ongelukje). Maar als het dan maar goed komt he.
De steentjes waar mijn paard dus over uitgegleden is en er daarna met haar knie in gevallen....zijn dus echt hele scherpe steentjes van zo'n 3 a 4 cm groot, allemaal scherpe punten eraan.
Deze lagen dus op de weg, waar ze niet horen te liggen.
Als deze steentjes niet waren gaan zwerven op straat was mijn merrie ws niet uitgegleden. als dat wel gebeurd zou zijn en ze ook op haar knie was gevallen had ze hooguit een schaafwondje kunnen hebben. De steentjes hebben echt het been opengescheurd tot op het bot.
De buurman heeft zijn verzekering op de hoogte gesteld dus we hopen de kosten van deze ellende vergoed te krijgen. Gaat nl enorm in de papieren lopen.
Dankjewel voor de steun allemaal! Ik hou jullie op de hoogte.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 11:15

Voor je paard is het echt beter om 2 weken daar te blijven. Ze mag sowieso nu heel weinigbewegen. Aangezien een knie wond heel lastig geneest. En als er idd ontsteking ontstaat, zijn ze er gelijk bij.
Iig kan het heel lang duren, voor ze goed is genezen. En je zou het wel altijd blijven zien.

Gelukkig dat ze zelf niks aan haar bot, of banden heeft.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 16:33

Gelukkig dat het bot niet beschadigd is!
Beterschap, ook voor jezelf. Knipoog

tippex_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:21

wat erg...
veel beterschap voor jullie beide

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:24

De buurman heeft zijn verzekering op de hoogte gesteld dus we hopen de kosten van deze ellende vergoed te krijgen. Gaat nl enorm in de papieren lopen

Gelukkig een buurman die z'n best doet om voor jou de ellende niet groter te maken dan die als is, door een botte opstelling in de trand van: "moet je maar niet met een beest langs de weg gaan" o.i.d.

sterkte en ik duim voor je dat het allemaal weer goed komt.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:26

beterschap met je paard, (en met jezelf Knipoog )
Wel geschikt van je buurman dat hij zich verantwoordelijk voelt, en daar naar handelt.
Dat had niet iedereen gedaan denk ik...

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:03

Gelukkig gaat het al veel beter met haar en mag ze binnenkort weer naar huis Lovers
Heb dr gemist! Zou ze nog langer dan vrijdag moeten blijven of niet?