Pony is kreupel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje1990

Pony is kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 16:20

Hallo,

Mijn pony heeft zich vorige week met een buitenrit verstapt, hij loopt nu lichterlijk kreupel. Ik ben elke dag met hem aan het stappen, omdat ik anders bang ben dat hij kreupel word. Nu vraag ik me enkele dingen af binnen hoeveel weken/dagen lichte kreupelheid over moet zijn, wanneer laten de dierenarts laten kijken, wandelen jullie en of jullie de benen afspuiten en zo ja, hoevaak!

Alvast bedankt! Doei! Doei!

FEST

Re: Pony is kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:22

ik weet niet precies wanneer dat over gaat,
het hangt er ook vanaf hoe erg je pony kreupel is en hoe je er mee bezig bent.
ik stap meestal 10 á 15 minuten.
en spuit ook even het been af.
hoe lang je stapt en afspuit heeft totaal met de kreupelheid van je pony te maken.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:37

Verplaatst MD --> BEH.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:19

Het hangt van een aantal dingen af wanneer en of ik een veearts bel.
Een lichte kreupelheid kijk ik een weekje aan wanneer het in die tijd niet slechter wordt natuurlijk.
Ook kijk ik naar de plaats van de kreupelheid.
Komt het door een hoefkneuzing(op steentje gestapt bv) moet het echt met paar dagen opknappen.
Heeft hij echt een zwelling of warme plek op een pees reageer ik heel snel omdat ik een paard met peesproblemen heb.
Heb je een gevoelige , gezwollen of warme pijnlijke plek kunnen ontdekken?
Die plek kun je afspuiten.
Het is best lastig hoor advies geven via de computer. Knipoog
Succes en beterschap alvast.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 20:29

Ik weet het! Blijft lastig via de pc. Het was een vreemde buitenrit. Toen ik vanaf de berm de weg weer op ging (hij had zich verstapt op het randje van het fietspad (beton) leek hij kreupel te lopen met links voor. Ik dat been afgespoten, zette hem op stal en toen begon hij rechtsvoor op te tillen. Nou zit er net onder zijn knie een stukje wat dikker is dan aan de andere kant, het voelt wel hard aan zit geen vocht in ofzo. Nou weet ik niet of dat er altijd al geweest is, hij heeft namelijk wel vaker een schop gehad in het weiland. Ik ben dus nu het rechterbeen aan het afspuiten en vooral dat plekje, maar wat ik eerder denk is dat hij last van zijn hoef heef omdat hij net op het randje van het betonnen fietspad stapte.