Dikke ogen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilvermoon

Dikke ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 15:48

Hallo!

Mijn paard heeft sinds 2 dagen dikke ogen. K wou het even aanzien om te kijken of t beter werd maar dat doet het dus niet. Morgen komt de vee arts er bij.
K vroeg me af of meer paarden er last van hebben hier en als je paard er last van gehad heeft wat de vee arts er aan gedaan heeft?

Mijn paard heeft 2 dikke ogen. Boven en onder.
Onder iets dikker dan boven. Ogen zijn half dicht. T dikste oog komt weinig vocht uit en t andere oog traant continu en als dat opdroogt is het geel achtig.

piewie

Re: Dikke ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:54

kan van de vliegen komen hoor. Die van mij heeft het nu ook, ik maak ze gewoon schoon met afkoelt gekookt water.
Na een paar dagen worden ze dunner en vertrekt het dikke oog

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 15:59

Ja heb ik ook al aan gedacht. Maar de afgelopen dagen heb ik hier weinig vliegen gezien ivm slechter weer en veel wind. T andere paard begint er nu ook mee..
We hebben er 3 op stal waarvan 2 nu met vieze tranende ogen. Terwijl die andere met tranende ogen dr ook nooit last van had met vliegen ed

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 06:46

Dat kan gebeuren. Wij hebben 5 paarden op stal, 2 daarvan hebben dikke ogen en de rest niet. Ook door het slechte weer hebben wij geen vliegen, maar doordat het met het warme weer is gebeurt, duurd het even voor de dikke ogen verdwijnen. Als je het niet vertrouwd, kun je de DA even een belletje doen.
Het kan ook een gebitsprobleem zijn. Ik weet niet hoe oud je paarden zijn, maar daar kunnen ze ook dikke traanogen van hebben.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:46

de mijne krijgt opgezette ogen van de zon,ze staat daarom ook met een masker in de wei en omdat ze een appaloosa is met roze word ze ook met factor 50 ingesmeerd.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 17:26

De DA is net geweest..
Hij zei dat het een combinatie was van de vliegen en een virus.
K heb een zalf gekregen zodat de ogen niet uitdrogen. Want door dat pus wat er in zit kan dr oog uitdrogen om die plek waar t pus zit. En daar krijg je blinde vlekjes van.
T was dus wel besmettelijk want nummer 3 begint ook al.
Moet vanzelf over gaan.