Plooien op zijn nek

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vaatwasser

Plooien op zijn nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 09:48

Goedemorgen,
Mijn paard heeft sinds een paar dagen aan 1 kant van zijn nek een soort plooien zitten... Als je aan zijn vacht trekt, blijft het even staan, dus dat duidt op vochttekort... Hij heeft alleen in zijn stal en op de wei genoeg water.
Weet iemand wat dit is, en wat ik er aan kan doen?
Groetjes!

ikenindi

Re: Plooien op zijn nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:49

drinkt ie wel van t water dan? zo niet: staat t water nu ineens op n andere plek? hoe is de waterkwaliteit?

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 09:53

Ja hij drinkt wel gewoon... Het water staat op de zelfde plek en het water komt gewoon uit de kraan waar ik ook water uit drink Lachen... Hij heeft het pas sinds hij lange dagen op de wei staat (hij had een dik been, dus mocht hij hele dagen op de wei, daarvoor niet, weitje is maar 25x25m). Hij weet echt goed waar het water staat.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:54

maar zie je hem ook drinken dan?

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 09:54

Ja... 's ochtends is het wel minder, dan 's avonds als ik hem van de wei haal. Verder is hij niet lusteloos, moe oid...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:55

is het een soort plek of echt meer over zn hele nek?

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:55

Mijn paard krijgt tegenwoordig door de biks 1 eetlepel bruine suiker en 1 theelepel zout. Voor de vochtbalans enz enz en ze gaan er meer van drinken. Misschien kun je dit ook proberen. Hij drinkt mss wel gewoon, maar dan te weinig ofzo?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:56

waar zitten die plooien precies?
kun je ook echt nagaan hoeveel je paard daadwerkelijk drinkt?

ik ben wel benieuwd naar de precieze plek van die plooien,is de huid ook wat verdikt?

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 09:58

Nee het meeste bij zijn schouder... als je paard zeg maar recht staat en dan naar links kijkt, krijg je natuurlijk plooien aan de linkerkant van de nek, dat hij heeft hij ook alleen heeft hij zijn nek dan recht.
@Jolienn, dat is wel een goed idee! Alleen als hij misschien zout krijgt, wordt het alleen maar erger, omdat hij niet meer gaat drinken... Of gaan ze automatisch meer drinken als ze meer zout in hun lijf hebben?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:58

kun je eens een foto maken?

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 09:59

De huid is niet dik, warm oid. Ik kan niet nagaan hoeveel hij drinkt want hij heeft in de wei een automatische drinkbak en op stal ook.
Haha ikb en een verschrikkelijke computersukkel, even zusje vanavond lief aankijken of ze een foto wil maken

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:00

het kan ook schimmel zijn. ja klinkt erg vreemd mijn pony had hele tijd vreemde rimpels op der nek en da erbij en bleek schimmel te zijn paar keer gewassen en ze waren weg die plooien bleven ook zo overeind staan net alsof ze was uitgedroogt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:03

_Sammie_ schreef:
Nee het meeste bij zijn schouder... als je paard zeg maar recht staat en dan naar links kijkt, krijg je natuurlijk plooien aan de linkerkant van de nek, dat hij heeft hij ook alleen heeft hij zijn nek dan recht.
@Jolienn, dat is wel een goed idee! Alleen als hij misschien zout krijgt, wordt het alleen maar erger, omdat hij niet meer gaat drinken... Of gaan ze automatisch meer drinken als ze meer zout in hun lijf hebben?

ze krijgen alleen maar meer dorst, maar als t vochttekort is heeft je paard al dorst gok ik en heeft het een reden dat ie niet drinkt...

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 10:04

Nou dat zou wel kunnen dat schimmel heeft! Hij heeft namelijk op zijn been een huidinfectie door spul wat ik moest smeren omdat hij slijmbeursontsteking had... Dat spul moest ik ook op zijn schouder smeren want daar was zijn kapsel ontstoken. Met wat voor shampoo heb jij dat gewassen? Gewoon betadineshampoo? Mijn paard drinkt eigenlijk altijd genoeg... zelfs na een lange dag wedstrijd inclusief 2 uur op de trailer hoeft hij nog geen water. Hij heeft niet snel last van vochttekort heb ik het idee, maar die schimmel zou wel heel goed kunnen

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:05

of met betadine dan ontsmet je ze als het ware mee of met imevarol

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 10:08

Dank jullie wel voor het meedenken!