Probleem over droest

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SJANNE_DARK

Probleem over droest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 21:43

Bij ons op stal (6) paarden is er het vermoeden dat we droest hebben. 1 paarden met bultem onder het hooft 1 al los. en 1 wat hoesterig. deze 6 paarden staan samen op het land.
Nu zijn we van plan om de DA er bij te gaan halen om deze 6 paarden te laten controleren. Degene die het hebben aan de antibiotica en de anderen een inenting en apart van de besmette paarden.

Maar nu staan er nog 2 pony`s van 2 andere eigenaren in een wei er naast. Als het moet kunnen ze met de neus bij elkaar en ook komen wij bij die paarden en de eigenaaren van die paarden bij die van ons. Dus ook daar is kans dat die paarden kans hebben op droest.

Nu zijn die mensen heel losbolig over paarden houden. 1 eigenaar is er nooit. En de andere mensen hebben zo iets van de paarden staan in een andere wei dus het kan niet besmetten. Ook zegt die eigenaar dat die het af wil wachten.

Morgen ben ik van plan om die eigenaar te bellen die bijna nooit bij die pony komt. Maar ook daar ben ik bang voor dat die geen controle wil laten doen.

Nu kunnen wij onze paarden wel controleren en behandelen, maar als die andere 2 dat niet willen heeft het weinig nut. En als die pony`s het hebben zullen die van ons het ook weer kunnen krijgen na dat ze er vanaf zijn.

Wij willen graag de DA zaterdag laten komen voor controle. maar heeft geen nut als die ander mensen dat niet willen. Wat kan ik het beste doen? paarden toch testen en behandelen als het nodig is? Baal hier al ontzettend van dat we het miss hebben. Maar nog erger als die mensen hun pony`s niet willen behandelen.

groetjes nienke

Esther28

Re: Probleem over droest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:14

als dit jouw eigen stal is (jij bent eigenaar) kan je de eigenaren van de ponys verplichten tot behandeling volgens mij en anders via de eigenaar van de stal laten doen....