Mond vol blaasjes en rode vlekjes

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Mond vol blaasjes en rode vlekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:35

Anouar heeft opeens allemaal blaasjes en rode vlekken op z'n tandvlees. Hij eet ook heel slecht z'n ruwvoer (wel de hele dag gras), dus misschien doet dat wel pijn ofzo.
Ik heb al zitten denken wat er de laatste tijd veranderd is qua eten en dat is eigelijk best wel veel. Hij stond 24/7 in de wei en kreeg een plakje hooi (gewoon hooi, van die kleine baaltjes) en anderhalve schep pavo kruidenmeusli.
Nu staat hij 's nachts op stal, overdag in een hele vette wei (andere wei als waar hij eerst stond), krijgt hij voordroog, twee keer per dag havens basisbrok (totaal 1,5 schep) en een schep havens meusli (gekregen op wedstrijd, dus moet ook op)

Het is heel gevoelig als ik er aan kom. Maar waar zou het nou van komen, ander voer of een verkeerd plantje gegeten?
Heeft iemand dit eerder meegemaakt en weet je waar het door kwam? Is er iets om het een beetje te verzachten?

Lous

Re: Mond vol blaasjes en rode vlekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:36

Heb je zijn temperatuur al opgenomen? Dit kan ook gewoon griep zijn.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:39

Hij ziet er verder niet echt uit alsof hij griep heeft. Ik heb vandaag even gereden en hij was hartstikke vrolijk. Hij loopt te rennen in de wei en hij ziet er verder kerngezond uit.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:40

Er zijn meerdere plantjes/grassen/kruiden die dergelijke symptomen kunnen veroorzaken.
Anderzijds kan de hoeveelheid krachtvoer ook een rol spelen i.c.m. het gras/voordroog.
Ik zou stoppen met het krachtvoer en even goed analyseren wat er nu echt veranderd is.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:41

Lenneke_ schreef:
Hij ziet er verder niet echt uit alsof hij griep heeft. Ik heb vandaag even gereden en hij was hartstikke vrolijk. Hij loopt te rennen in de wei en hij ziet er verder kerngezond uit.

Okee dat valt dus af. Zou dan idd een allergische reactie op voedsel kunnen zijn.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:43

Ik heb de meusli als laatste veranderd. Dus ik denk dat ik dat maar even niet meer geef.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:46

Even 8ml jenever in zijn mond spuiten, ongeveer een week lang, 2x daags!
Mocht dat niet helpen, zal ik even wat mineralen of gold mix o.i.d. bijvoeren.