nu weet ik dat het wel bij mensen bestaat maar of dit ook voor paarden opgaat vraag ik me echt af .
korte indruk van dingen die het laatste jaar met hem gebeurd zijn .( als ik alles op moet noemen word het zon lang verhaal.)
8mnd oud meneer is verstrikt geraakt met achterbeen in het stroom lint . gevolg huid echt afgestroopt als sok en pezen lagen blood ook deze waren licht beschadigt .
ik kom bij de wei wist van niks en meneer komt gezellig aan galoperen en plaagt in de tussentijd zijn shet vriendje nog even .
tot ie dus dichtbij was en zag ik al het bloed en de wond en snapte echt niet dat ie zo door kon lopen .
ook dierenarts stond voor raadsel .
april is ie gecastereerd na paar dagen zat er echt een flinke ontsteking en alles was opgezet maar ook hier liep ie weer gewoon mee door een speelde alsof er niks aan de hand was .
van de week is ie over herashekwerk 1.70 hoog gegaan ( gras bij buurvrouw was net iets groener denk ik ) en waarschijnlijk op zijn rug terecht gekomen hierbij is er dus een wervel flink omhooggeschoten (1,5 cm hoger dan de rest )
maar ook hier geen reactie erop voordat we naar de kliniek vertrokken was de wervel door zijn rare fratsen weer terrug geschoten en hoefde we uiteindelijk de tocht naar kliniek niet eens meer te maken .
en dan praat ik niet eens over alle keren dat ie overal gewoon tegenaanloopt overheenvalt zijn hoofd stoot etc .
van de winter was het zelfs zo erg hij had zoveel wonden dat mensen die langsliepen met de hond mij vroegen of ik mijn paardje mishandelde
.nou hij doet het dus echt allemaal zelf en het intereseerd hem geen reet
.nu weet ik dat haflingers gruwelijk lomp kunnen zijn .
maar ik krijg echt het idee dat hij de pijn niet voeld .
als een ander paard al kreupel had gelopen springt hij er nog vrolijk op los .
ook heeft ie laatst een hoefzweer gehad waar ik dus niks van gemerkt heb tot er aan de voorkant bvan de hoef ineens een gat zat waar dus rotzooi uitkwam .
vraag me af of iemand dit herkent en of het dus ook zou kunnen dat hij geen pijn voeld .
.
Paard stond gewoon los, werd niet eens vastgehouden, laat staan een praam.