zwammige beentjes

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tesdoorn

zwammige beentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 22:00

Als tweede paardje en als maatje voor mijn eerste paard heb ik een ontzettend leuke (grote) pony gevonden die ik graag wil kopen. Hij loopt sinds kort mee in de lessen van de manege, ongeveer drie keer in de week één uur. Hij is nu 5 jaar oud en zal bij mij rekreatief gereden worden, twee tot drie keer in de week. Nu mijn vraag: op stal, maar ook in de wei valt mij op dat zijn benen niet zo droog zijn als die van andere paarden. Ze zijn niet echt gezwollen, maar net boven de koot lijken ze iets (echt maar heel weinig) zwammig. Hij is nog nooit kreupel geweest en loopt verder heel fijn. Hoe serieus moet ik dit nemen?

Aukelizzy

Re: zwammige beentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:12

Als je echt serieuze belangstelling hebt zou ik eens contact opnemen met een veearts en bij aankoop zeker een klinische keuring laten uitvoeren.
Het hoeft natuurlijk niets te betekenen te hebben maar het is wel handig om dat zeker te weten.
Zelfs als je hem voor recreatief gebruik aanschaft moet zijn been werk wel goed zijn.
Hij is nog maar 5 jaar.
Wie weet wil je hem na verloop van tijd toch meer aan het werk zetten en gaat dat niet.
Pas dan kun je een goede afweging maken.
Maar er lopen meerdere paarden met iets voos beenwerk die nooit ergens last van hebben.

tesdoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 21:38

Dank voor je reactie, heb de dierenarts gecontacteerd, volgende week komt ze kijken.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:44

Ben heel benieuwd wat ze zegt.
Hopelijk heb je volgende week een lieve nieuwe aanwinst.
Succes ermee OK dan!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:46

lijkt mij inderdaad t verstandigste.

tesdoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 19:54

De dierenarts is vandaag al geweest, heeft hem van alle kanten bekeken en laten lopen, longeren op zachte en harde bodem, buigproef enz. Volgens haar is er niets aan de hand met die zwammigheid, haar benen zijn nou eenmaal zo. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.