Schiefel bij buigpees. Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Schiefel bij buigpees. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 21:12

Na een zeer ernstig ongeluk 1,5 jaar geleden heeft mijn nu 4 jarige merrie wonderbaarlijk genoeg alleen enkele littekens en 2 schiefels hier aan overgehouden.
1 schiefel zit rechtsvoor voor op het pijpbeen en dus op een gunstige plek.
De andere schiefel zit linksvoor schuinvoor de buigpees aan de buitenzijde.
Deze kán de buigpees in de weg gaan zitten, zeker bij te zware training en overbelasting.

Mijne is nu 4 jaar en heb er 2 x opgezeten, mijn doel is licht recreatief werk zowel in de bak als buiten en in het bos en wil met dit paard graag ver komen op het gebied van horsemanship/parelli etc.
Mijne had 1,5 geleden ook direct afgemaakt kunnen worden en na het hechten was het nog niet zeker of ze nog wel een paard waardig bestaan zou hebben maar ze is er helemaal bovenop gekomen dus daar ben ik heel erg blij mee.

Toch vraag ik me af in hoeverre paarden met schiefels op een ongunstige plek bijv. in de sport meedraaien, of er ooit problemen zijn geweest etc.

macke

Re: Schiefel bij buigpees. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:19

Het ligt aan hoe groot de schiefel is, maar over het algemeen geeft dit geen probleem ook niet bij het zwaardere werk.
Renpaarden met sore sins hebben vaak soortgelijke schiefels aan de voorkant bij de buigpees, maar kunnen als dat genezen is gewoon racen, bij een schiefel die afgevlakt is is dat precies het zelfde.

Bojangles

Re: Schiefel bij buigpees. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 21:43

Oké dat is wel positief dus.
Ik zal morgen anders eens foto's maken van de schiefels.

Ik moet zowiezo rustig aan doen met haar qua belasting, de pees aan de buitenzijde van het rechtervoorbeen was dwars door de midden toendertijd.... Ook haar zenuw was beschadigd. En nog eens allerlei lelijke glaswonden op 3 benen.